آموزش مدیتیشن در خانه ۰ تا ۱۰۰(فیلم + صوت)

آموزش مدیتیشن در خانه

خیلی ها فکر میکنند برای اینکه بتونن چند دقیقه مدیتیشن و تن‌آرامی داشته باشند حتما باید یک کلاس خاص ثبت نام کنند و لباس یک دست سفید بپوشند و نظافت شخصی خودشون رو به شدت رعایت بکنند و قبل از کلاس دوش بگیرند و یک عدد شمع با خودشون ببرند تا خلاصه استاد گرامی قبول زحمت بفرمایند تا چند دقیقه این عزیزان را تمرین مدیتیشن بدهد.اما آیا میشه تو خونه هم مدیتیشن کرد؟! جواب یک بله‌ی شیرین است.خیالتون راحت من به شما آموزش مدیتشن در خانه را به صورت کامل یاد میدهم.با من همراه باشید.

Meditation-training-at-home
Meditation-training-at-home

هدف از مدیتیشن و تن آرامی چیست؟

میخواهیم آموزش مدیتیشن در خانه را به شما عزیزان یاد بدهیم اما قبلش یک سوال از شما داشتم هدف از مدیتیشن و تن آرامی چیست؟ مگر کاری غیر از بودن در لحظه حال را میخواهیم تجربه کنیم؟ مگر غیر از این است که میخواهیم ذهنمان را متمرکز و جسممان را ریلکس کنیم؟پس ازتون خواهش میکنم دنباله کارهای عجیب غریب نباشید و خیلی وسواسی به موضوع نگاه نکنید.

آموزش مدیتیشن مراقبه ریلکسیشن حالت الفا در خانه
آموزش مدیتشن در خانه

لباس راحت بپوشید

من یک استاد ریلکسیشن داشتم خیلی انسان شریفی بود.همیشه به ما توصیه میکرد که لباس های چسبون نپوشیم و کیف تو دستمون نباشه.میگفت وقتی میاید بیرون باید دست‌های شما آزاد و باز باشه.هر چقدر هم لباستون تنگ باشه تنش‌های ذهنی شما بیشتر میشه.میخواهید در خانه مدیتیشن کنید! پس کافی است یک لباس راحت داشته باشید.همین.حالا اگر لباس سرتا پا سفید ندارید فدای سرتان! عرض کردم، هدف آموزش مدیتیشن در خانه آرامش شماست.یک مدت تمرین کنید اگر دوست داشتید لباس‌های سفید هم بخرید.

آموزش مدیتیشن در خانه - اموزش ریلکسیشن در خانه - آموزش مراقبه در خانه آموزش ذهن آگاهی - آموزش حالت آلفا در خانه

فضا را آرام کنید

شما میخواهید ده دقیقه در خانه مدیتیشن کنید.پس لطفا فضای منزلتان را آرام کنید! یعنی چی؟!مثلا تلوزیونی که در حال پخش اخبار هست را خاموش بفرمایید.ترجیحا موبایلتون رو خاموش کنید.نور را ملایم کنید.در کل یکم مزه بیاورید بذارید این کار برای شما حس خوبی داشته باشد.باز هم توصیه میکنم هدف ده دقیقه آرامش است.پس اصلا سخت نگیرید.

جادویی به اسم موسیقی ریلکسیشن

موسیقی ریلکیسشن خیلی خوب و سریع میتونه حس شما را عوض کنه.اگر موزیک ریلکسیشن ندارید نگران نباشد.چند نمونه را در سایت برایتان قرار داده ایم.موسیقی ریلکسیشن آرام بخش معمولا بی کلام هستند و از آواهای طبیعت زیاد در آن استفاده میکنند. مثل صدای باران و دریا و جنگل.

بخوابم یا بنشینم؟

با آموزش مدیتیشن در خانه شما یابد ریلکس باشید پس هر جور دوست دارید! راحته راحت. اگر مینشنید سعی کنید پشتتان ( ستون فقرات ) صاف باشد. اگر هم میخوابید بهتر است که رو به کمرتان بخوابید (‌ روی شکم نخوابید ).به همین راحتی.هدف آرامش شماست.من توصیه‌ام این است که بنشینید.وقتی نشسته هستید توجه و حضور شما در لحظه بیشتر است ولی وقتی دراز بکشید ممکن است خوابتان ببرد.باز هم خیالتان راحت، موردی ندارد.

آموزش مدیتیشن مراقبه ریلکسیشن حالت الفا در خانه
آموزش مدیتیشن مراقبه ریلکسیشن حالت الفا در خانه

باید از عود استفاده کنم؟

عود یک وسیله‌ای است که مثل چوب آتشش میزنند و وقتی آرام آرم میسوزد، بوی خوبی از خودش ساطع میکند.باحال است. و به آرامش شما خیلی کمک میکند و فضا را خیلی شیک میکند.اما اگر الان عود ندارید فدای سرتان اصلا اهمیتی ندارد.هدف آرامش است. حالا اگر یک روز مسیرتون به لوازم خانگی‌ها و عطار‌ی‌ها خورد و دوست داشتید میتونید تهیه کنید.

مقدمات آموزش مدیتیشن در خانه تمام شد!

تا اینجا مقدمات آموزش مدیتیشن در خانه تمام شد.این مواردی که خدمتتون عرض کردم تقریبا باید در تمام ریلکسیشن‌هایی که انجام میدهید درنظر داشته باشید.از این قسمت به بعد سراغ اصول مدیتیشن در خانه میرویم.

آموزش مدیتیشن مراقبه ریلکسیشن حالت الفا در خانه
آموزش مدیتیشن مراقبه ریلکسیشن حالت الفا در خانه

چشم‌ها بسته

بهتر است در هنگام مدیتیشن چشم‌هایتان را بسته نگه دارید.از انجا که در خانه خودتان هم مشغول تمرین هستید دیگه نگران عوامل خارجی و بیرونی نیستید.چشم ها را روی هم فشار ندهید و همانقدر که آرام دو پلک روی هم قرار بگیرند کافیست.

تمرکز بر روی تنفس

کلیدی‌ترین نقطه ریلکسیشن همین بخش است.خوب و با دقت به تنفستان دقت کنید.اینکه چطور هوا وارد بدنتان میشود.اینکه چطور شکمتان بالا و پایین میرود.اینکه چطور هوا وارد بینی شما میشود و از دهان خارج می گردد.میتوانید نفس‌ها عمیقتان را با ریتم موزیکی که در حال پخش هست میزان کنید.

اگر حواسم پرت شد چه کار کنم؟!

برش گردانید به نقطه اول. شاید درنگاه اول خیلی نکته‌ی ساده‌ای باشد.اما بزرگترین دانشمندان و اساتید این موضوع، تنها و قوی‌ترین راه حل را همین مورد میدانند. هرجایی حواستان پرت شد فقط باید متوجه این موضوع بشوید و به راحتی آن را به تنفستان برگردانید.دوست خوبم دقیقا اصل تمرین همین است! این که در این ده دقیقه شما تعداد دفعاتی که حواستان پرت میشود را به حداقل برسانی.باز هم تکرار میکنم هدف مدیتشن در خانه بالا بردن آرامش شماست.پس با حواس پرتی ها دقیقا مثل وزنه‌های داخل باشگاه برخورد کنید.آنها در طول زمان باعث افزایش قدرت شما میشوند.

آموزش مدیتیشن مراقبه ریلکسیشن حالت الفا در خانه
آموزش مدیتیشن مراقبه ریلکسیشن حالت الفا در خانه

آیا نیازی هست ذکری را تکرار کنم؟

اجازه بدهید یکم این موضوع را برایتان باز کنم.در یوگا موضوعی داریم به نام مانترا حالا این مانترا چیه؟ یک آوایی هست که با یک آهنگی خاصی ادا میشه.مثلا میگیم ممممممممممممم . خوبه یا بد؟! کارساز هست یا نه؟! بهتره بگم اگر تازه کار هستید و به عنوان یک مبتدی مدیتیشن را شروع کردید توصیه میکنم این کار را انجام ندهید. بهتر است به جای مانترا یک جمله یا عبارات تاکیدی مثبت برای خودتان داشته باشید.مثلا من هر روز موفق تر میشوم. و اگر دوست داشتید عبارت تاکیدی خودتان را تکرار کنید.اما به صورت کلی در اول راه اصلا و ابدا تکرار عبارت و مانترا اهمیت زیادی ندارد و همان تنفس و تمرکز بر تنفس مهمترین بخش می‌باشد.فعلا شما در حال آموزش مدیتیشن در خانه هستید. کمی حرفه‌ای تر که شدید میتوانید با راهنمای خود از عبارت تاکیدی هم استفاده کنید.

افکارتان را بپذیرید

خیلی خیلی طبیعی است اگر فکرتان به هرجایی که باید و نباید برود و سرک بکشد.اینکه نکند همسرم روز تولدم را فراموش کند یا نکند امروز چکم برگشت بخورد یا نکند حقوق نگیرم یا نکند لاغر نشوم یا نکند بیکار بمانم نکند نکند نکند نکند نکند و ……اینها افکار ما هستند.شما به عنوان یک انسان سالم نباید با آنها مبارزه کنید!فقط نگاه کنید و ازش بگذرید.انگار دارید به آلبوم یک عکس نگاه میکنید.

اگر بگویم با افکار منفی‌تان مبارزه کنید و آنها را حذف کنید دقیقا مثل این میماند که بگویم دوست خوبم به یک خرس سفید فکر نکن! نذار تو ذهنت یک خرس سفید باشد.شما تا الان با خرس سفید اصلا کاری نداشتید اما این حرف من باعث میشود تمرکز شما روی آن نقطه برود.پس اگر در طول مدتیشن ذهنتان به سمتی رفت نگاهش کنید و بگویید اره عزیزم تو یه فکری حالا اجازه بده من مدیتیشن کنم و تمرکزم بر تنفسم باشد بعدا باهم حرف میزنیم.

آخر سر چه کار کنیم!؟

با یک ساعت یا گوشی موبایلتان را تنظیم میکنید که بعد از ۱۰ دقیقه هشدار دهد.باز هم اگر ۱۰ دقیقه برایتان سخت است از ۳ دقیقه شروع کنید.بعد آن چشمانتان را باز کنید و به ادامه زندگی خود بپردازید.میتوانید این کار را در محل کار و هر جایی که هستید انجام دهید. در اینجا آموزش مدیتیشن در خانه را دقیق تر به شما گفتم.

صفر تا ۱۰۰ مدیتیشن را یاد بگیرید و در خانه مدیتیشن کنید!

روی عکس کلیک کنید!

52 نظرات
  1. […] افزایش تمرکز و مدیتیشن. وقتی فهمیدم چه علاقه‌ای به روانشناسی دارم تحصیلات تکمیلی خودم رو تو همین رشته شروع کردم.یکی از اساتید ما درباره قدرت مراقبه برای ما گفت و موضوع به حدی جذاب بود که من رفتم سراغ یوگا! ببینید هرچقدر درباره ریلکسیشن و تن آرامی و حالت آلفا برایتان بگویم، تا تست نکنید متوجه نمیشوید.باید چند جلسه تست کنید.احتمال زیاد بعد از ۱۰ جلسه خیلی باهاش حال میکنید.اما خوب ممکنم هست دوست نداشته باشید.به طور کلی دانشمندان حوزه مغزی صحت این موضوع را به صورت کامل تایید کرده‌اند.امیدوارم شما از دستش ندهید.درباره این روش ما حتما بخش جذب ارامش با مدیتیشن را چک کنید. […]

  2. […] درصد بسیار بالایی از بیماری جسمی در استرس است.تمرینات ذهن آگاهی یکی از مهمترین تکنیک هایی است  که می توان با آن استرس و […]

  3. […] درصد بسیار بالایی از بیماری جسمی در استرس است.تمرینات ذهن آگاهی یکی از مهمترین تکنیک هایی است  که می توان با آن استرس و […]

  4. […] درصد بسیار بالایی از بیماری جسمی در استرس است.تمرینات ذهن آگاهی یکی از مهمترین تکنیک هایی است  که می توان با آن استرس و […]

  5. […] درصد بسیار بالایی از بیماری جسمی در استرس است.تمرینات ذهن آگاهی یکی از مهمترین تکنیک هایی است  که می توان با آن استرس و […]

  6. […] درصد بسیار بالایی از بیماری جسمی در استرس است.تمرینات ذهن آگاهی یکی از مهمترین تکنیک هایی است  که می توان با آن استرس و […]

  7. […] آموزش مدیتیشن در خانه ۰ تا ۱۰۰(فیلم + صوت) […]

  8. […] آموزش مدیتیشن در خانه ۰ تا ۱۰۰(فیلم + صوت) […]

  9. ابوالفضل می گوید

    بسیار متشکر و ممنونم از استاد بهامین مطالب شما بسیار مفید و آموزنده است

  10. مهرداد پورموسوی می گوید

    بسیار بسیار عالی ممنون از تلاش هایی که برای اگاهی ما انجام میدی

  11. محمد خوشبخت می گوید

    مث همیشه عالی ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  12. ذاکری می گوید

    با درود و سلام
    موضوع خیلی خوب و آموزش عالی
    با تشکر از شما

  13. رعد می گوید

    عالی مثل همیشه پر انرژی

  14. نفیسه می گوید

    عالی مثل همیشه❤❤❤❤🍉🍉🍉🍉🍉🍉🍉❤❤❤❤❤

  15. م.مقدم می گوید

    واقعا ممنون از شما
    امیدوارم همیشه خوب و خوش باشید

  16. مهرداد می گوید

    سلام خیلی ممنون از توضیحات خوبتون.

  17. امیرحسین می گوید

    سلام، چه قدر عالیه ولی سخته صبح اینکا را رو انجام بدی ولی اگه انجام بدی چی میشه

  18. sadaf می گوید

    خیلی عالی بود, مرسی از شما…

  19. پریسا قاضی مرادی می گوید

    You are the best

  20. علي می گوید

    خيلي عالي منم خودم دوره هاي زيادي رفتم از مراقبه

  21. ما می گوید

    مطلب مفیدی بود . ممنونم

  22. الناز می گوید

    مطالب شما واقعا عالیهم

  23. بابک اکبرزاده وحید می گوید

    سلام بهامين عزيز،ممنونم بابت همه ى مطالب مفيد،خوبتون،واقعالذت ميبرم،ممنون اززحماتت،ولطف بى دريغت

  24. محمد محمدی راروی می گوید

    سلام
    ممنون میشم راهنمایی کنید به چه صورت انجام میشه و چه مدت نیاز داره
    آیا شما مدیتیشن برای دیگران انجام میدین
    ممنون

    1. بهامین دادرس می گوید

      سلام دوست عزیز. در درون همین مقاله ویدیویی هست که بیشتر توضیح دادم.اگر بیشتر علاقه‌مند هستید میتوند دوره آموزش مدیتیشن را از سایت تهیه بفرمایید.شب و روزتون بهشت

  25. علی می گوید

    عالی مثل همیشه

  26. ابوالفضل می گوید

    درود و سپاس بخاطر تمام مطالب و اموزش های عالیتون
    پایدار باشید

  27. حسن محترمی می گوید

    عشق و تامام😍👌

  28. ابوالفضل می گوید

    درود بر شما جناب دادرس گل
    ممنون بخاطر اینکه بفکر رشد و پیشرفت دیگرانید و مطالب مفید و خوبی ارائه میدید
    پایدار باشید

    1. جواد می گوید

      خیلی عالی من که همیشه از اموزشا توی زندگیم استفاده کردم ممنونم

  29. alaie_m می گوید

    سلام استاد دادرس عزیز
    ممنون بابت مطالبتون⚘

  30. منیژه می گوید

    من دوره مدیتیشن را دارم واقعا عالی است مخصوصا با صدای گرم خودتان

  31. پروین می گوید

    سلام ممنونم بابت مطالب مفید و ارزشمندتان.

  32. Atefe می گوید

    عالی هستین

  33. مرتضی می گوید

    خیلی علیخ

  34. دلنیا می گوید

    ممنون از مطالب عالیتون همیشه پایدار باشین

  35. آریا حسینی می گوید

    سلام
    ممنون از مطالبه عالیتون
    واسه یلدا نوشتین که زیره اینجا کامنت بزاریم:)

  36. علی شعبانی می گوید

    سلام و درود فراوان
    یک خداقوت جانانه به شما نازنینان جان بابت مطالب ارزشمندتان میگویم

  37. Kasra می گوید

    بي نظير هستيد استادِ جان.♥️🕊

  38. حسین مظفری می گوید

    بو ساام و درود برنامه هاتون عالیه

  39. محسن می گوید

    جناب دادرس ، ممنون از زحمات زیادی که می کشید ، واقعا شما فوق العاده هستید.

  40. طاهره برنجى می گوید

    سلام بهامين عزيز،ممنونم بابت همه ى مطالب مفيد،خوبتون،واقعالذت ميبرم،ممنون اززحماتت،ولطف بى دريغت❤️🌹

  41. محمود می گوید

    امیدوارم مفید باشه چون نیاز به آرامش را حس میکنم

  42. منفرد می گوید

    ممنون از مطالب ارزشمندتون

  43. منفرد می گوید

    ممنون از مطالبتون

  44. invicta می گوید

    عالی هستین عالی تر هم میشین

  45. Soroush samadi می گوید

    👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼🖐🏻😍😍😍😍😍💓❤️

  46. فرخ حسین پور بقایی می گوید

    سلام. ممنون از مطالب خوبتون🌹🌹🌹

  47. سعید می گوید

    متشکر از همه ی زحماتتون

  48. حسین باقری می گوید

    به به عالی بود

  49. فرشته می گوید

    سلام اقای دادرس،تشکرمیکنم بابت این همه مطالب مفید،وبه دردبخور،واقعاادم کیف میکنه 🙂🌹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code