Blog

آیا دعایی برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته وجود دارد؟

اگر به دنبال دعایی برای فراموشی اتفاقات بد هستید؛ پس این یعنی چیزهایی در زندگی گذشته شما وجود دارند که باعث رنجش و آزار شما می‌شوند. همین که می‌خواهید خاطرات تلخ و دردناک گذشته را فراموش کنید، یعنی شما به خودتان اهمیت می‌دهید و نشانه بسیار خوبی است. اگر می خواهید دعا برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته را یاد بگیرید، در این نوشته با ما همراه باشید.

فراموش کردن خاطرات بد، راهی برای جلوگیری از آسیبهای آینده

همه ما در زندگی روزهای خوب و بد را پشت سر گذاشته‌ایم. ردِ خاطرات در ذهن ما ثبت می‌شوند؛ اما همیشه هم از یادآوریشان خوشحال نخواهیم شد! مرور خاطرات بد گذشته می‌تواند ما را خسته و ناامید کند؛ پس اگر جلوی هجوم خاطرات آزاردهنده را نگیریم، روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شویم و در آینده هم آسیب می‌بینیم.

مرور دائم خاطرات تلخ گذشته باعث می‌شود ما از زندگی در لحظه حال غافل شویم و فقط خود را سرزنش کنیم! با ادامه دادن به این روند، زندگی حالمان هم تلخ می‌شود و برای ساختن آینده خوب هم شانسی نخواهیم داشت. پس بهتر است از همین الان برای فراموش کردن خاطرات تلخ گذشته دست به کار شویم و اجازه ندهیم بیش از این به ما آسیب بزنند.

در این وب‌سایت، مقالات خوبی را برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته و فراموش کردن رابطه عشقی قرار داده‌ام که می‌توانید آنها را مطالعه کنید تا بهتر بتوانید خاطرات گذشته را از ذهنتان پاک کنید.

دعا برای فراموش کردن خاطرات گذشته

یک تصمیم شجاعانه!

فراموش کردن خاطرات گذشته کار هر کسی نیست. فراموش کردن گذشته یعنی اینکه قبول کنید در هنگام مواجهه با مشکلات در گذشته، بهترین رفتار و عکس‌العمل را از خود نشان داده‌اید و اگر به عقب برگردید، همان رفتار را از خود نشان خواهید داد. آن کارهایی که شما قبلا انجام دادید، با توجه به سطح درک و علمتان، بهترین کاری بود که می‌توانستید انجام بدهید. وقتی این را بپذیرید که «بله، من در گذشته اشتباهاتی کردم و مسئولیت آنها را به گردن می‌گیرم؛ اما نمی‌خواهم بار سنگینش را به دوش بکشم و می‌خواهم زندگی حال و آینده بهتری را برای خود بسازم»، می‌بینید که چقدر سبک‌تر می‌شوید. یادتان باشد که تصمیم برای فراموش کردن گذشته و جبران گذشته، تصمیمی شجاعانه است.

در این نوشته درباره دعا برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته با شما صحبت خواهم کرد و از شما دعوت می‌کنم که تا انتهای این نوشته با من همراه باشید.

آیا برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته، دعایی وجود دارد؟

تاثیر کمک گرفتن از اعتقادات مذهبی و معنوی در بهتر شدن اوضاع روحی و روانی انسانها ثابت شده است. ما انسانها ذات خداجو و حقیقت طلبی داریم و برای همین است که با بازگشت به سمت خداوند، آرامش می‌گیریم.

ارتباط عمیق با خداوند، راه بسیار خوبی برای از بین بردن ناامیدی و افسردگی است؛ زیرا ما با ایمان به محبت خداوند همیشه بر این باور هستیم که شرایط هرچقدر هم سخت باشد، ما می‌توانیم از پس آن برآییم و مورد لطف و بخشش خداوند قرار بگیریم.

برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته هم، می‌توانیم از خداوند کمک بگیریم و با کمک آموزه‌های مذهبی، روح خود را سبک تر کنیم. مثلا یکی از کارهایی که می توانیم انجام دهیم این است که هر روز صبح قبل از شروع کار و زندگی روزانه، چند دقیقه بنشینیم و با مدیتیشن و گفتن جملات تاکیدی، خاطرات گذشته را در ذهنمان کمرنگ‌تر کنیم.

برای اثبات اینکه مدیتیشن و خلوت با خودتان چقدر در بهبود حالتان تاثیر می‌گذارد، از شما دعوت می‌کنم که به مدت 2 هفته این کار را هر روز انجام دهید تا ببینید که چقدر حالتان بهتر می‌شود و کمتر از یادآوری خاطرات گذشته آزرده‌خاطر می شوید. پس مدیتیشن، یکی از کارهای عالی برای فراموش کردن خاطرات بد و بخشیدن همه اتفاق‌ها و افراد گذشته است. در مقاله قبلی هم، دو راهکار عالی برای فراموش کردن بدی‌ها و خاطرات دردناک را به شما آموزش دادم که برای انجام دادنش، باید ابتدا مدیتیشن می‌کردید تا آمادگی لازم را برای بخشش و فراموشی به دست می‌آوردید.

خواندن سوره «الرحمن» برای فراموش کردن خاطرات گذشته

در احادیث توصیه شده است که خواندن سوره «الرحمن» برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته بسیار موثر است. این سوره زیبا، به مهربانی خداوند و لطف بیکرانش اشاره می‌کند و در نتیجه خواندن معنی آن نیز بسیار آموزنده و آرامش‌بخش است. وقتی این سوره را خواندید، به خودتان یادآوری کنید که خداوند به این بزرگی و مهربانی، حتما می‌تواند شما را ببخشد و به شما کمک کند که آینده‌ای بسیار درخشان‌تر و بهتر از گذشته داشته باشید. پس دیگر در گذشته زندگی نکنید، تصمیم بگیرید که با خاطرات بد خداحافظی کنید و برای ساختن روزهای بهتر در زندگیتان تلاش کنید.

دعای فراموش کردن خاطرات گذشته

دعا برای فراموش کردن خاطرات گذشته

می‌دانم که دعا به زبان عربی تاثیر بیشتری دارد؛ اما من همیشه از بچگی دوست داشتم که معنی دعاهایی که می‌خوانم را بفهمم و برای همین است که یکی از دعاهای موثر برای فراموش کردن خاطرات بد گذشته را برای شما ترجمه کرده‌ام و می‌خواهم به زبان فارسی برایتان قرار بدهم تا بتوانید آن را به‌راحتی به خاطر بسپارید و هر روز تکرار کنید تا تاثیر فوق‌العاده آن را حس کنید. (البته کمی هم دعا را تغییر داده‌ام تا دلنشین‌تر شود.)

چند نفس عمیق بکشید، بدنتان را در وضعیت راحتی قرار بدهید و این دعا را به‌آرامی تکرار کنید:

«خدای من، خدای خوبم… به من آرامشی عطا کن تا بتوانم فراموش کنم هر آنچه که تاکنون نتوانسته‌ام فراموش کنم،

خدایا به من قدرت بده تا با فراموش کردن خاطرات گذشته، بتوانم ستایشگر واقعی تو باشم،

خدای من، تو توانمند و قدرتمند هستی، پس به من کمک کن از ناراحتی مرور خاطراتِ دردناک رها شوم و زندگی بهتری داشته باشم.

خدایا به من کمک کن تا بتوانم این شکست را در زندگیم فراموش کنم و قدرت بیشتری برای ساختن زندگی بهتر را داشته باشم.

خدایا به خاطر اشتباهاتم از تو طلب بخشش می‌کنم و برای هر لطفی که در حقم کردی از تو متشکرم. خدای خوبم دوستت دارم و دوست دارم از این به بعد فقط تو را ستایش کنم و قهرمان زندگی خودم باشم.

خدای بزرگم، درد و رنج زندگی را از ذهنم پاک کن تا بتوانم فقط عاشق تو باشم و تو را ستایش کنم. کمکم کن که دیگر از هیچ چیزی نترسم و زندگی‌ام را همانطور که دوست دارم برای خودم بسازم.

ای خدای بخشنده من، ازت ممنونم که در فراموش کردن گذشته به من کمک می کنی و به من توجه می کنی. من هم از امروز می خواهم زندگی فوق العاده ای داشته باشم. خدایا کنارم باش… آمین…»

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید