لیست کارهایی که در زمان قرنطینه کرونا حالتون رو خوب میکنه!

فهرستی که در زمان قرنطینه کرونا حالتان را خوب می‌کند! میدانم اوضاع و احوالی که در ان هستیم خیلی جالب نیست ولی جنگیدن زمانی معنا می‌دهد که دشمن روبرو باشد. صبر زمانی معنی می‌دهد که امکان صبر نباشد. ایمان زمانی خودش را نشان می‌دهد که ناامیدی باشد. در زمان خوب که خوب بودن کاری ندارد. سعی کردم فهرستی که در زمان قرنطینه کرونا حالتان را خوب می‌کند برایتان درست کنم تا حتی ۱٪ شده حالتان مثبت شود و امیدوارانه مبارزه کنید. با من همراه باشید

زنگ زدن به افراد مثبت

حتماً دوستان و عزیزانی داریم که خیلی اوقات خیلی مباحث را به شوخی می‌گیرند و می‌شود پیششان کمی از حال بد و منفی فاصله گرفت.

دیدن فیلم‌های کمدی

یک سرچ ساده در گوگل لیست کلی فیلم کمدی و خنده‌دار را به شما می‌دهد.

دیدن سریال

سریال‌ها معمولاً خیلی وقت‌گیر و درگیر کننده هستند و تو این روزها خیلی می‌توانند کمکمان کنند.

بازی اسم‌فامیل

اگر دسته‌جمعی هستید حتماً این بازی را انجام دهید. فقط کافی‌ است ۵ دقیقه این بازی را شروع کنید. احتمالاً تا ساعت‌ها ادامه خواهد داشت

بازی پانتومیم

این بازی پر از خنده و ایده‌های ناب هست. از دستش ندهید

قدم زدن در پشت‌بام و حیاط

اگر بیرون رفتن برای شما سخت است. چاره‌ای جز حیاط و پشت‌بام نیست. حداقل کمی هوای‌ تازه‌ وارد بدن شما می‌شود.

خواندن کتاب‌

همه‌ی ما در کتابخانه‌هایمان کتاب‌هایی داریم که هنوز نخواندیم. این فرصتی است که سری به کتابخانه بزنیم.

استفاده از سایت فیدیبو و کتابراه

کلی کتاب صوتی و کتاب الکترونیکی را می‌توانید از این دو سایت پیدا کنید و لذت ببرید.

استفاده از سایت فیلیمو

سایت فیلیمو یک سایت اشتراک فیلم و سریال هست که تو این اوضاع‌واحوال جون می‌دهد ازش استفاده کنید.

یادگیری کسب‌وکار اینترنتی

اگر به هر دلیل اوضاع کسب‌وکار شما به خاطر عدم حضورتان بهم ریخته و الآن خانه‌نشین شدید پیشنهاد می‌کنم که به فکر انتقال کسب‌وکارتان به فضای دیجیتال باشید. شاید تا الآن بهانه‌ی این را داشتید که زمان ندارم یاد بگیریم. خوب چی بهتر از این الآن که زمانش هست آن را پیگیری کنید. کافی است در گوگل سرچ کنید آموزش کسب‌وکار اینترنتی و کلی اموزش رایگان ببینید.

آموزش دیدن و بهبود فردی

الآن که دیگر راهی جز ماندن در خانه نیست بهترین کار وقت گذاشتن روی رشد خودتان هست.این موضوع را جدی بگیرید.

دیدن سخنرانی افراد معروف

الآن زمان دیدن سخنرانی‌ها و آموزش‌های استادهایی است که می‌توانند زندگی شما تغییر دهند.

درست کردن غذاهای جدید

الآن که خانه هستید می‌توانید با خیال راحت کمی خلاقیت به خرج دهید و پخت غذاهای جدید را تست کنید.

تعمیر وسایل

خیلی از ما وسایلی داریم که گذاشتیم یک روز تعمیرشان کنیم. چه روزی بهتر از امروز.

نوشتن داستان

شاید این کار شمارا به چالش بکشد و ساعت‌ها درگیرتان کند. شروع کنید نوشتن یک داستان جدید. یک اثر هنری از خودتان خلق کنید.

از شبکه‌های اجتماعی و اخبار فرار کنید

اگر واقعاً دوست دارید حالتان بدتر نشود از اخبار و شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرید. مطمئن باشید اخبار مهم به گوش شما خواهد رسید

موزیک خوب و فاخر

گوش دادن به موزیک خوب و فاخر (نه مصیبت‌هایی که جدید باب شده) خیلی تو روحیه شما تأثیر دارد. پیشنهادم به شما موزیک‌های بی‌کلام است.

 یوتیوب و آپارات

خواهش می‌کنم از این دو سایت برای دیدن هر چیز به‌غیراز اخبار و مطالبی که حالتان را خراب می‌کند استفاده کنید و کیف کنید.

با حفظ احترام و دقت! شوخی و شیطنت کنید

بعید میدانم اتفاق عجیبی بیفتد اگر به دوست نزدیکتان با یک شماره غریبه زنگ بزنید و فوت کنید! لطفاً خیلی این کار لوس نکنید فقط برای تنوع این بخش را اضافه کردیم.شوخی کردن و مثبت بودن یکی از سلاح‌های شماست.

با آهنگ‌هایی که حفظ هستید مشاعره کنید

قرار نیست حتماً یک بیت از حافظ بخوانید. با آهنگ‌هایی که بلد هستید مشاعره کنید.

اگر زیاد هستید مافیا بزنید

واقعاً اگر بازی مافیا را بلد باشید و تعدادتان زیاد باشد خیلی کیف می‌کنید.

یک مهارت جدید یاد بگیرید

یادگرفتن تایپ ۱۰ انگشتی و… خوراک این زمان است

نرم‌افزارهای کامپیوتری را یاد بگیرید

شاید الآن وقتش است که فتوشاپ و ورد و پاور پوینت و… را شروع کنید

سراغ مجموعه‌ها بروید

بخواهم خیلی دقیق راهنمایی‌تان کنم این زمان زمانه به اتمام رساندن یک مجموعه یا یک پروژه است. مثلاً دیدن سریال. مثلاً خواندن یک کتاب کامل. مثلاً انجام یک پروژه طولانی. این کار خیلی روحیه شمارا نجات می‌دهد.

در خانه ورزش کنید.

فقط کافی است این عبارت را در گوگل سرچ کنید. باور کنید یکم فعالیت بدنی باعث افزایش هورمون شادی و دوپامین در شما می‌شود

معنویات را جدی بگیرید!

الآن دیگر همه دنیا می‌دانند زندگی بدون روحیه‌ معنوی (نه حتماً مذهبی) چقدر می‌تواند به شما کمک کند. خیلی از اتفاقات کره‌ی زمین توجیه عقلی ندارد. باید کمی از زاویه‌ی دیگر به این مطالب نگاه کنید.

یادی از معبود خود کنید

درگیری‌های زندگی شاید باعث شده که ما از خدای خودمان فاصله بگیریم. خوب الآن که مجبور به ماندن هستیم. اورا دریابیم. با او حرف بزنیم. برایش نامه بنویسیم. خودمان را در آغوش او رها کنیم

شکرگزاری را فراموش نکنید

به‌جرات خدمتتان عرض می‌کنم. در هر شرایطی باشید! در ههههررررر شرایطی باشید بازهم فهرستی بلند از مواردی دارید که به خاطرش خدا را شکر کنید. اتفاقاً شما نباید وقتی حالتان خوب است شکرگزاری کنید! شما در شرایط بد و بحرانی باید بیشتر شکرگزاری داشته باشید تا حالتان روبه‌ٰراه شود.

واقعاً اگر باور ندارید فقط کافی است یک لیست ۱۰۰ تایی از چیزهایی که الآن دارید را بنویسید تا ببینید چقدر حس و حالتان عوض می‌شود!

به نظر شما دیگر چه چیز‌هایی می‌توان به این لیست اضافه کرد؟ حتماً بنویسید تا این مطلب را آپدیت کنیم

این مقالات هم کمکتان می‌کند👇🏼

اسرار شگفت‌انگیز شکرگزاری که نمیدانید

قانون شکرگزاری و بازی کلش اف کلنز

چگونه در شرایط سخت مثبت اندیش باشیم؟