وبلاگ

آشنایی با تیپ ۱ اناگرام + ویدیو [تماشا کنید]

آموزش شخصیت شناسی تیپ ۱ اناگرام - تست شخصیت شناسی

تیپ ۱ اناگرام

همانطور که گفته شد انیگرام (اناگرام) افراد انسانی را به ۹ تیپ مختلف دسته بندی می کند که در این پست به معرفی اجمالی تیپ ۱ اناگرام می پردازیم:

جهان‌بینی تیپ یک اناگرام

از نظر تیپ ۱ دنیا کامل نیست. بنابراین آن‌ها در پی آن هستند که اوضاع زندگی و جهان را بهتر کنند. از نظر آنها اوضاع به اندازه کافی خوب نیست و باید تلاش کرد تا آن را به سمت تعالی و کمال ببریم. بنابراین آنها افرادی کمال طلب و آرمان‌گرا هستند که تلاش دارند که هرج‌و‌مرج و نقایص جهان را برطرف کنند.

این افراد چشمی تیزبین برای دیدن جزئیات دارند و کوچکترین نقصی را در خود، دیگران و اوضاع و احوال تشخیص می‌دهند. براین‌اساس انتقاد از خود و دیگران و هم‌چنین استفاده مستقیم و غیر مستقیم از کلمات “باید” و “نباید” از خصیصه‌های این افراد محسوب می شود.

تیپ یک اناگرام ( انیگرام ) در کار

آنها افرادی جدی، منظم و توانا هستند و در کاری که انجام آن را برعهده می‌گیرند، خود را شایسته نشان می‌دهند. از قوانین و مقررات اجتماعی و اخلاقی پیروی می‌کنند و نادیده گرفتن این مقررات توسط دیگران آنها را رنجیده خاطر می‌کند.

فرد تیپ ۱ کمال‌گرا هستند، بنابراین خود را وقف کار می‌کند تا کارها به‌دقت و درستی انجام شود. اگر مدیر باشد معمولاً از تفویض کارها به دیگران خودداری می کند چرا که اعتقاد دارد دیگران نمی‌توانند کار را به خوبی خود او انجام دهند. بنابراین معمولاً این افراد بسیار کار می‌کنند که موجب خستگی آنها می‌شود و همین می‌تواند موجب خشم آنها نسبت به کسانی شود که به‌اندازه آنها کار نمی‌کنند.

نحوه تصمیم‌گیری تیپ یک اناگرام ( انیگرام )

از نظر این افراد امور یا درست هستند یا نادرست. طرز تفکر آنها سیاه و سفید است و حد وسطی معمولاً وجود ندارد. بنابراین هر اشتباهی از نظر آنها وحشتناک است و به همین خاطر در هنگام تصمیم‌گیریهای جدید کند عمل می‌کنند و منتظر می‌مانند تا تمامی جوانب و زوایای مطلب برای آنها روشن شود. این افراد همچنین برای انجام امور یک راه درست بیشتر قائل نیستند، به همین دلیل با آنکه همواره در پی بهبود امور هستند هیچ توجهی به  کامل کردن راه و روش خود در انجام امور ندارند و آنچه را که قبلاً آموخته اند درست و بی نقص می‌دانند.

ناکامی

عدم توانائی آنها در بهبود اوضاع و برآورده کردن معیارهای کمال‌طلبانه  باعث می‌شود که احساس گناه کنند و نسبت به شرایط نامناسب محیط اطراف خشمگین شوند. اما همین خشم نیز در آنها حس گناه ایجاد می‌کند زیرا خود آن نشان دهنده عدم کمال و بدی است.

بالهای تیپ ۱ انیگرام ( اناگرام )

تیپ یک در هنگام آرامش روانی و زمانی که اوضاع و احوال بر وفق مراد آنهاست به سمت ویژگیهای مثبت تیپ ۷ اناگرام گرایش پیدا می کنند. این افراد در این‌هنگام با نشاط و شوخ طبع می‌شوند و از مسئولیتهای خود فاصله می‌گیرند و سعی در لذت بردن از زندگی دارند.

افراد تیپ یک در هنگام فشارهای روحی و روانی و زمانی که اوضاع خوب نباشد به سمت ویژگیهای منفی تیپ ۴ اناگرام گرایش پیدا می‌کنند. در این هنگام خود را قربانی حس کرده و گمان می‌کنند که دیگران توجهی به آنها ندارند .

نقاط قوت تیپ یک انیگرام ( اناگرام )

ویژگیهای نیازمند بهبود تیپ یک انیگرام

  انجام کار با کیفیت

  انتقادگری

  تیزبینی

  ناشکیبایی

  نظم

  واکنش‌پذیری

  درستی

  استبداد رأی

خلاصه ویژگیهای تیپ یک انیگرام ( اناگرام )

  • دوست دارم مرتب و منظم باشم.
  • اغلب نسبت به عدم انجام کامل کارها احساس گناه می‌کنم.
  •  انجام رفتارهای خودجوش  برایم مشکل است و اغلب رفتار خود را کنترل می کنم.
  • وقتی مردم قوانین و مقررات را زیر پا می‌گذارند ناراحت می‌شوم.
  • غلط‌های املائی و انشائی دیگران مرا بسیار آزار می‌دهد.
  • آرمان‌گرا هستم.
  • می‌خواهم دنیا را به‌جای بهتری تبدیل کنم.
  • تقریباً همیشه کارهایم سروقت انجام می‌شود
  • وقتی از کسی می‌رنجم تا مدت‌ها در ذهنم می‌ماند.
  • از نظر خودم عملگرا ، منطقی و واقع بین هستم.
  • وقتی به کسی حسادت می کنم احساس آشفتگی می‌کنم و دوست دارم با او رقابت کنم.
  • یا وقت کافی برای استراحت ندارم یا فکر می‌کنم نباید استراحت کنم.
  • همه‌چیز از نظر من یا درست است یا غلط ، یا خوب است یا بد.
  • قبل از انجام خریدهای بزرگ خیلی دقیق آن را تحلیل می‌کنم.
  • من می‌ترسم توسط دیگران انتقاد یا قضاوت شوم
  • اغلب خودم را با دیگران مقایسه می‌کنم.
  • حقیقت و عدالت برای من بسیار مهم است.
  • احساس می‌کنیم که زمان در حال اتمام است و کارهای انجام‌نشده زیادی وجود دارد.
  • من تقریباً همیشه کاری را که وعده می‌دهم، انجام خواهم داد.
  • تقریباً دائماً نگرانم.
  • دوست دارم کارها را با  جزئیات کامل و دقیق انجام بدهم.
4.7/5 - (4 امتیاز)
شخصیت شناسی اناگرام بهامین دادرس
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم