وبلاگ

آشنایی با تیپ ۴ اناگرام + ویدیو [تماشا کنید]

آموزش شخصیت شناسی تیپ ۴ اناگرام - تست شخصیت شناسی

تیپ چهار اناگرام‌‌

تیپ ۴ انیگرام اعتقاد دارد که چیزی را گم کرده است که در نزد دیگران است و او را کنار گذاشته اند. آنها به چیزی دلبستگی دارند که وجود ندارد یا دور از دسترس است و به سختی به دست می آید و از هر چیز معمولی دوری می جویند.

این افراد گرایش دارند که در حد نهایی طیف احساساتی بودن قرار بگیرند. در یک سر احساسات آنها افسردگی قرار دارد و در سر دیگر بیش فعالی و برخی از آنها بین این دو حالت در نوسان هستند. بسیاری از افراد این تیپ اعتقاددارند که ” من همان احساساتم هستم.”

این افراد نگاه  مثبتی نسبت به غم دارند و و یا حداقل غم را پدیده ای منفی نمی دانند. غم را احساسی می دانند که باعث می شود فرد با عمیق ترین ابعاد شخصیت خود در ارتباط باشد و احساس کند که زنده است.

 افراد تیپ ۴ بطور مداوم در جستجوی حقیقت و درستی هستند. تمرکز اول آنها بر حقیقت، اظهار احساسات درونی آنهاست (از طریق هنر و ارتباط با دیگر افراد) و اتصال صادقانه ای که احساس می کنند با دیگر افراد دارند. آنها با اظهار احساسات خود از طریق بیان داستانهای شخصی در جستجوی معنا هستند و اعتقاد دارند که تجربیات شخصی و احساسات واقعی هستند.

 این افراد بطور مداوم خود را با دیگران مقایسه می کنند و قصدشان از این مقایسه این است که بفهمند که آیا از دیگران برترند و یا اینکه نسبت به دیگران نواقصی دارند. این افراد وقتی احساس کنند که نسبت به دیگران کمبودی دارند حسادت و دشمنی در آنها برانگیخته می شود.

بال‌های تیپ ۴ اناگرام

    تیپ ۴ در حالت آرامش روانی به سمت ویژگیهای مثبت تیپ ۱ اناگرام گرایش دارد، در این حالت افرادی منظم خواهند بود که به زمان حال توجه بیشتری دارد. توجه وی به سمت نکات مثبت افزایش می  یابد و سعی می کند مشکلات خود را حل کند

این افراد در حالت ناراحتی روانی و تحت فشار به سمت رفتار منفی تیپ ۲ اناگرام گرایش می یابند، سعی می کند دیگران را عاشق خود کند با این گمان غلط که می تواند آن را جایگزین عشق دیگری کند و یا به کمک آن تنهایی و تهی بودن درونی خود را برطرف نماید. نیازهای خود را سرکوب و انکار می کند و وابستگی اش به دیگران افزایش می یابد.

نقاط قوت تیپ ۴ اناگرام

ویژگیهای نیازمند بهبود تیپ ۴ اناگرام

الهام بخش

حالت روانی متغیر

خلاق

احساس گناه

درون نگر

افراط

عاطفی

احساساتی

خصوصیات تیپ ۴

  • برای من خیلی مهم است که دیگران مرا درک کنند.
  • دوستانم می‌گویند از گرمای من و شیوه متفاوت نگاه من به زندگی لذت می‌برند.
  • وقتی افسرده هستم می‌توانم ساعت‌ها، روزها یا هفته‌ها غیرفعال شوم و کاری انجام ندهم.
  • به انتقادات بسیار حساس هستم و با کوچک‌ترین چیزی احساساتم جریحه‌دار می‌شود
  • وقتی داستان‌های ناراحت‌کننده‌ای را در روزنامه می‌خوانم واقعاً ازنظر احساسی بر من تأثیر می‌گذارد
  • آرزوهایم برای من بسیار مهم است.
  • به‌راحتی به گریه می‌افتم. زیبایی، عشق، غم و درد را واقعاً لمس می‌کنم.
  • حالات غم‌زدگی من واقعی و مهم است و لزوماً نمی‌خواهم از آن‌ها خلاص شوم زیرا برایم مطبوع است
  • در حسرت چیزهایی هستم که دیگران دارند
  • من سعی می‌کنم از دوستانم حمایت کنم، مخصوصاً وقتی آن‌ها در بحران باشند.
  • من بیشتر از آنکه به واقعیت حی و حاضر توجه داشته باشم در گذشته و آینده زندگی می‌کنم
  • اهمیت زیادی به درک شهودی خود می‌دهم.
  • بعضی‌اوقات سعی می‌کنم دیگران را کنترل کنم.
  • از عدم صمیمیت و بی‌صداقتی دیگران تنفر دارم.
  • سال‌ها در حسرت از راه رسیدن عشقی بزرگ در زندگی‌ام بوده‌ام.
  • همیشه به نیمه خالی لیوان توجه دارم.
  • دوست دارم بی‌همتا و منحصربه‌فرد باشم.
  • من همیشه در جستجوی خود واقعی‌ام هستم.
  • گاهی اوقات احساس می‌کنم بسیار با دیگران متفاوت هستم، حتی در کنار دوستانم احساس می‌کنم یک شخص غریبه منزوی هستم.
  • وقتی کسی به من می‌گوید چه‌کاری باید انجام دهم، اغلب سرکشی می‌کنم و برعکس آن عمل می‌کنم، یا آرزو می‌کنم بتوانم برعکس آن را انجام دهم.
4.5/5 - (2 امتیاز)
شخصیت شناسی اناگرام بهامین دادرس
اشتراک گذاری:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم