وبلاگ

آشنایی با تیپ ۷ اناگرام + ویدیو [تماشا کنید]

آموزش شخصیت شناسی تیپ ۷ اناگرام - تست شخصیت شناسی

تیپ هفت اناگرام

افراد تیپ ۷ اناگرام اعتقاد دارند که دنیا پر از فرصتها و امکانات نامحدود است و آنها مشتاقانه منتظر آینده هستند که از این امکانات بهره مند شوند.

اندیشه وجود امکانات نامحدود به افراد تیپ ۷ قوت قلب می دهد. آنها دوست دارند مطمئن شوند که می توانند حق انتخابهای استفاده از این امکانات را داشته باشند. وقتی که حس کنند حق انتخابهای آنان محدود است، احساس دلشوره و گیر افتادن می کنند. اگر این افراد تعهداتی را بپذیرند، برای اطمینان خاطر و احتیاط برنامه های پشتیبانی نیز برای خود در نظر می گیرند.

افراد تیپ ۷ خوش بین ترین افراد هستند. سرزندگی و اشتیاق و خوش بینی آنها حتی در شرایط فشار نیز باقی می ماند. آنان اعتقاد دارند که اگر چیزی امروز کارآیی ندارد و موثر نیست فردا حتما تاثیر خواهد داشت. در زمانهایی که با چالش مواجه می شوند با دلبستگی به چیزهای جالب و مردم و همچنین با توانایی بهسازی تجربیات منفی انرژی خود را حفظ می کنند.

جستجوی تجربیات مثبت و بهسازی تجربیات منفی راهی را برای افراد تیپ ۷ ایجاد می کند تا از رنج و ناراحتی و موقعیتهای مشکل فرار کنند. این افراد همواره آماده کمک به کسانی هستند که در رنج هستند. شعار این افراد این است که : ” نگران نباش، شادباش.”

ذهن افراد تیپ ۷ ذهن میمون وار نامیده می شود، زیرا بسرعت از یک ایده به ایده دیگر می جهد. لذا این افراد معمولا خلاق هستند و در ترکیب افکاری که نامربوط به نظر می رسند تبحر خاصی دارند. البته این روش با وجود نکات مثبت در نوآوری می تواند موجب عدم تمرکز این افراد شود، زیرا توجه آنها از تکمیل یک ایده به فکر دیگری جذب می شود و ایده اول از دست می رود.

بال‌های تیپ ۷ اناگرام

تیپ۷ در حالت آرامش روان و امنیت خاطر به سمت ویژگیهای رفتاری مثبت تیپ ۵ اناگرام گرایش پیدا می کنند ساکت ، درون نگر و بی غرض می شوند . موضوعات را عمیق تر می فهمند وبرای نظم ارزش قایل می شوند. جدی تر می شوند و همچنین ترسهای خود را احساس می کنند.

تیپ ۷ در حالت فشار روانی به سمت ویژگیهای رفتاری منفی تیپ ۱ اناگرام گرایش پیدا می کند.، بدگمان، ایرادگیر و غرغرو می شوند و می خواهند که مردمان را تغییر دهند.. سیاه و سفید فکر می کنند و خود را در همه موارد محق می دانند.

نقاط قوت تیپ هفت اناگرام

ویژگیهای نیازمند بهبود تیپ هفت اناگرام

تفکر سریع

پراکنده کاری

پر اشتیاق

سرکش

متعهد

تابع امیال آنی

قدرت تصور بالا

فرار از رنج

ویژگیهای تیپ ۷ انیگرام ( اناگرام )

  • از زندگی لذت می‌برم
  • در کل خوش‌بین و خوش‌گذران هستم.
  • دوست ندارم که احساس اجبار کنم یا احساس کنم مدیون کسی هستم.
  • فعال و پرانرژی‌ام.
  • اگر کاری را دوست داشته باشم که انجام دهم به‌ندرت خسته می‌شوم.
  • اغلب فعالیت‌های پر ریسک فیزیکی انجام می‌دهم.
  • معمولاً دوستانی را انتخاب می‌کنم که خوش‌بین هستند و اهداف مشابه من دارند.
  • در هر چیزی متخصص نیستم، اما می‌توانم بسیاری از کارها را به‌خوبی انجام دهم.
  • وقتی از کاری لذت نبرم آن را رها می‌کنم.
  • ذهنی فعال و پر از ایده دارم.
  • در صورت بروز حادثه‌ای ناخوشایند سریع‌تر از اکثر افرادی که می‌شناسم شکوه و شکایات را کنار گذاشته و به حالت عادی برمی‌گردم.
  • خودم را دوست دارم و با خودم خوب هستم.
  • مردم را دوست دارم و آن‌ها نیز معمولاً من را دوست دارند.
  • معمولاً راهی پیدا می‌کنم تا به آنچه می‌خواهم برسم.
  • حاضرجواب و بذله‌گو هستم.
  • بسیار ولخرج هستم
  • بین احساس تعهد و حفظ آزادی و استقلال خود در نوسان هستم.
  • بیشتر وقت‌ها در گروه‌ها راحت هستم.
  • وقتی مردم از موضوعی ناراضی هستند، معمولاً سعی می‌کنم کاری کنم که جنبه خوب و روشن قضیه را ببینند.
  • عاشق هیجان و مسافرت هستم.
  • بعضی‌اوقات احساس حقارت و گاهی نسبت به دیگران احساس برتری می‌کنم.
  • معمولاً هرچه در ذهنم است بر زبان می‌آورم و گاهی به این دلیل به دردسر می‌افتم.
  • دوست دارم کار خوبی برای دنیا انجام بدهم.
4.2/5 - (4 امتیاز)
شخصیت شناسی اناگرام بهامین دادرس
اشتراک گذاری:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید