وبلاگ

آشنایی با تیپ ۹ اناگرام + ویدیو [تماشا کنید]

آموزش شخصیت شناسی تیپ ۹ اناگرام - تست شخصیت شناسی

تیپ نه اناگرام

افراد تیپ ۹ انیگرام ( اناگرام) اعتقاد دارند که دنیا برای تلاش آنها ارزشی قایل نیست بنابراین باید آرام و بی تحرک بمانند.

این افراد گرایش دارند که آرام، آسانگیر و غیر ایرادگیر باشند. این افراد وقتی که بین آنها و دیگران و در میان اعضای گروهی که برای آنها مهم است صلح و دوستی و وجود دارد خرسند هستند. بیشتر این افراد توافق و سازگاری موجود در طبیعت را ارج می نهند و مستعد ارتباط و دوستی با دیگر افرادی هستند که مانند آنها از این سازگاری لذت می برند.

از آنجایی که افراد تیپ ۹ به سازگاری و توافق ارج می نهند و تا جایی که امکان دارد از تعارض با دیگران اجتناب می کنند، از کارهایی که می تواند موجب مشکل برای آنها شود مانند نه گفتن، اختلاف با فردی دیگر و اتخاذ تصمیم قاطعانه اجتناب می کنند. تمایل برای بازگردان سازگاری، آنها را در میانجی گری و حل کردن عدم توافقات ماهر ساخته است و تا حد امکان در این تعارضات هیچگاه یک طرف کشمکش نمی شوند.

افراد تیپ ۹ گرایش دارند که کوتاه بیایند و از افکار و احساسات و نیازهای خود چشم پوشی کنند و اجازه بدهند که طرف دیگر آنها در یک ارتباط فعالتر و مصرتر باشد.ممکن است برای تیپ ۹ بسیار مشکل باشد که در یک موقعیت موضع محکمی اتخاذ کنند. بطور مثال وقتی بحث می شود که چه فیلمی را ببینند و یا برای خانواده چه اتومبیلی را بخرند ویا بیان نظر در وسط یک جر و بحث. گفتن نه برای افراد تیپ ۹ کار سختی است زیرا نه گفتن می تواند باعث تعارض و تنش عصبی شود. این تیپ افراد معمولاً بله می گویند و صورت و برنامه کاری دیگران را قبول می کنند. حتی اگر با آن موافق نباشند. در مواردی که آنها تن بخواسته دیگران می دهند، رفتار آنها می تواند نوعی حمله انفعالی باشد یعنی بعد با مانع تراشی و یا پشت گوش اندازی جلوی پیشرفت کار را بگیرند.

وقتی وظیفه ای فوری پیش می آید و یا تصمیم  مهمی باید گرفته شود، این افراد تمرکز خود را از دست می دهند و نیروی خود را صرف وظیفه و یا فعالیت کم اهمیت تری می کنند. بطور مثال انجام کاغذ بازی غیر مهم و یا تماشای تلویزیون و یا یک فعالیت عادی وقت گیر دیگر.

بال‌های تیپ نه اناگرام

  افراد تیپ ۹ در حین آرامش خیال به سمت ویژگیهای مثبت تیپ ۳ اناگرام می روند. در این زمان آنها پرانرژی، کارآ و مولد می شوند، اعتماد به نفش آنها افزایش می یابد، کمتر بر اساس میل دیگران زندگی می کنند و کنترل زندگی خود را در دست می گیرند.

افراد تیپ ۹ در هنگام استرس و تنش روانی به سمت ویژگیهای منفی تیپ ۶ اناگرام می روند در این هنگام آنها دچار دلشوره و نگرانی، شک و دودلی شده و بیشتر منفعل و تنبل می شوند.

نقاط قوت تیپ نه اناگرام

ویژگیهای نیازمند بهبود تیپ نه اناگرام

دیپلمات

اجتناب از تعارض

اسان گیر

بی جرأت

پذیرش گر

مسامحه کار

خوش برخورد

دودل

ویژگیهای تیپ ۹  اناگرام

  • اغلب اوقات احساس می‌کنم که با طبیعت و مردم یکی هستم.
  • تصمیم‌گیری می‌تواند بسیار دشوار باشد.
  • من می‌توانم مزایا و معایب هر گزینه را ببینم.
  • وقتی با دیگران هستم گاهی اوقات برای من سخت است که بدانم چه می‌خواهم.
  • دیگران مرا آرام و ملایم می‌دانند، اما اغلب احساس اضطراب می‌کنم.
  • به‌جای انجام کارهای مهم و ضروری، بعضی‌اوقات کارهای بی‌اهمیتی انجام می‌دهم
  • وقتی اتفاق ناخوشایندی در اطرافم رخ می‌دهد، سعی می‌کنم مدتی به چیز دیگری فکر کنم.
  • من معمولاً کنار گذاشتن اختلاف‌نظر را به رویارویی با کسی ترجیح می‌دهم.
  • اگر در برنامه روتین و ساختار خاصی برای روزم نداشته باشم، تقریباً هیچ کاری انجام نمی‌دهم.

  • من تمایل دارم مسائل را تا آخرین لحظه به تعویق بیندازم. گرچه تقریباً همیشه آن‌ها را تمام می‌کنم.

  • من دوست دارم آرام باشم و عجله نکنم، بنابراین گاهی اوقات کارهایم تلنبار می‌شود.
  • وقتی مردم سعی می‌کنند به من بگویند چه‌کار کنم یا سعی می‌کنند من را کنترل کنند مخالفت نمی‌کنم ولی انجام هم نمی‌دهم.

  • دوست دارم مطمئن باشم که در روزم وقت کافی برای استراحت دارم
  • گاهی اوقات احساس خجالت می‌کنم و عدم اطمینان می‌کنم.
  • من فقط از ملاقات با شریک زندگی یا دوستانم لذت می‌برم.
  • روابط حمایتی و هماهنگی با دیگران برایم بسیار مهم است.
  • خیلی حساس هستم که مورد قضاوت قرار بگیرم و انتقادات را به خودم می‌گیرم.
  • دوست دارم به حرف دیگران گوش کنم و از آن‌ها حمایت کنم.
  • بیشتر روی نکات مثبت تمرکز می‌کنم تا منفی.
  • تحت اصل اینرسی کار می‌کنم: اگرکاری را شروع کنم، ادامه کار آسان است؛ اما گاهی اوقات برای شروع کار مشکل‌دارم.
4.5/5 - (2 امتیاز)
شخصیت شناسی اناگرام بهامین دادرس
اشتراک گذاری:

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم