ارتباط چشمی چیست؟ چطور ارتباط چشمی درست برقرار کنیم؟

ارتباط چشمی چیست؟ چطور ارتباط چشمی درست برقرار کنیم؟

ارتباط چشمی چیست؟

چشم ها زبان قلب ها هستند
در گذشته اگر فردی سربه زیر بود و به اصطلاح چشمش از روی زمین بلند نمی شد، مردم او را انسانی نجیب و باوقار به شمار می آوردند، حال آنکه این نوع رفتار امروزه باتوجه به گسترش دامنه ارتباطات و تغییر در چهارچوب های روابط اجتماعی پسندیدہ دانسته نمی شود، چراکه عدم ارتباط چشمی در ضمیر ناخودآگاه مخاطب، شما را فردی با اعتماد به نفس پایین، درون گرا، سرد و مشکوک به دیگران معرفی می کند.

 

 

چطور ارتباط چشمی درست برقرار کنیم؟

برای داشتن ارتباط چشمی کارآمد به چهار خصلت مهربانی، اعتماد به نفس، آگاهی و صداقت نیاز دارید.

 

مهربانی

مهربانی باعث می شود دیگران راحت تر پنجره قلبشان را بگشایند.

 

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس باعث می شود شما را باور کنند.

 

آگاهی

نگاه آگاهانه صرفا یک نگاه کردن معمولی نیست و مشخص است که آن چشم ها در حال دنبال کردن هدفی هستند.

 

صداقت

عنصر چهارم که باعث می شود دیگران راحت تر به شما اعتماد کنند، صداقت است.

 

 

چشم‌ها دریچه‌های روح هستند

چشم ها یکی از راست گوترین اعضای بدن هستند. آنها هرگز نمی توانند احساسات واقعی با نیت واقعی تان را پنهان کنند. نگاهی که حاصل این چهار عنصر باشد، بدون شک می تواند مخاطب را هیپنوتیزم کند. اگر بتوانید این چهار عنصر را در چشم های خود داشته باشید، مردم به شما خواهند گفت: نمیدانم چرا این قدر زود به شما اعتماد کرده و یا باز همان لحظه اول برای من جذاب به نظر آمديد. با این نگاه می توانید به راحتی بسیاری از پاسخ های انه، نمی شود» را به «بله، با کمال میل تبدیل کنید

 

 

چطور با چشم‌هایمان حس خوبی منتقل کنیم؟

اما سؤال مهم این است که چگونه می شود این چهار عنصر را در چشم ها ایجاد کرد؟ برای داشتن این کیمیا، ابتدا باید آنها را درونتان ایجاد کنید و داشته باشید.

 

باور کنید تا زمانی که مهربانی، اعتماد به نفس، صداقت و آگاهی در وجودتان نباشد، نمی توانید آن را به شکلی دروغین در چشمانتان ایجاد کنید. پس از اطمینان از حضور این چهار عنصر در درون خود هرروز دقایقی به چشمانتان در آینه خیره شوید. مهربانی خودتان را در آنها ببینید. به چشمانتان یادآور شوید که انسان با اعتماد به نفسی هستید. به آنها بگویید باید قدرتمند به دیگران نگاه کنند، به چشمانتان در آینه خیره شوید و از آنها بخواهید مانند یک عقاب همه چیز را زیر نظر داشته باشند.

 

 

ارتباط چشمی صحیح چطور است؟ انواع ارتباط چشمی

ممکن است این سؤال پیش بیاید که آیا نوع نگاه کردن و میزان زمان آن در برخورد با افراد مختلف متفاوت است یا خیر؟ در واقع نگاه را به سه قسمت کاری، دوستانه و صمیمی تقسیم می کنیم.

 

ارتباط چشمی کاری

اگر می خواهید به طرف مقابل یک نگاه جدی و کاری داشته باشید، یک مثلث بین دو چشم تا بالای ابروها (کمی بالاتر از چشم سوم) در چهره فرد مقابل تصور و به آن محدوده نگاه کنید، هیچ گاه در نگاه کاری به افراد خیره نمی شویم و هر چند ثانیه یکبار زاويه ديدمان را تغییر می دهیم و مجدد ارتباط برقرار می کنیم.

 

ارتباط چشمی دوستانه

در نگاهی که به دوستانتان دارید. رأس آن مثلث پایین می افتد، يعني مثلث نگاه بین دو چشم تا دهان قرار می گیرد. مدت زمان تماس چشمی ما در یک ارتباط دوستانه به نسبت بیشتر و صمیمی تر از یک نگاه کاری یا تجاریست.

 

ارتباط چشمی عاشقانه

اما در نگاه عاشقانه این مثلث از چشم ها شروع می شود و میتواند تا پاها ادامه داشته باشد. در این نگاه خیره شدن به طرف مقابل در مدت زمان طولانی بجا و تأثیرگذار است.بهتراست در ارتباط چشمی عاشقانه لبخند و انتقال انرژی و حس خوب هم به طرف مقابل در نظر بگیریم.پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این بخش از فیلم‌های عاشقانه معروف سینما هم استفاده کنید.

 

این مقاله هم کمکتان میکند :  https://www.wikihow.com/Make-Eye-Contact

4.5/5 - (34 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۱
ارسال دیدگاه جدید