فن بیان چیست و چرا از نان شب واجب‌تر است؟

فن بیان چیست و چرا از نان شب واجب‌تر است؟

فن بیان چیست؟در این مقاله سعی کردم سوالات مختلفی مثل اینکه فن بیان چیست؟ چطور فن بیان خوبی داشته باشیم؟ اموزش رایگان ویدیویی فن بیان و کلیاتی که برای دانستن و بهبود فن بیانتان نیاز دارید را به شما یاد بدهم.

فن بیان چیست ؟

اما سراغ بحث فن بیان و سخن‌وری برویم. دوستان عزیزم فن بیان چیست؟ اصلا چی هست؟ بزرگان تاریخ از اول تا الان کسانی بودند که تاثیرگذار بودند. جدا از بحث سیاسی هیتلر، هیتلر کسی بود که می‌توانست خیلی خوب یک جمعیتی را متقاعد کند که کاری را که خودش می‌خواهد برای او انجام بدهند.
به‌صورت خیلی ساده و خلاصه فن بیان خروجی افکار ما است که از کلام ما بیرون می‌آید. اگر من می‌خواهم یک آدمی برای من یک کاری را انجام بدهد، این تصمیم در مغز من گرفته می‌شود. چطور می‌توانم بیان کنم؟ چطور می‌توانم به او بگویم؟ فن بیان. باید به او بگویم، ارتباط برقرار کنم، سخنوری بلد باشم.

مگر من می‌خوام مجری بشم؟

شاید خیلی‌ها با خودتان بگویید که آقا سخنوری، سخنرانی! ما نمی‌خواهیم برویم برای ۵۰۰ تا آدم حرف بزنیم که؛ بله درست می‌فرمایید ولی شما مگر می‌توانید بدون ارتباط برقرار کردن با کسی هدف‌تان را جلو ببرید؟ مگر می‌شود؟ اصلا ساختار خلقت، مهندسی خلقت طوری بنا شده که انسان برای رفع نیازهایش نیازمند دیگران است، محتاج دیگران است. حالا منی که می‌خواهم با دیگران ارتباط برقرار کنم و وقتی او را می‌بینم تنها راهی که می‌توانم این ارتباط را داشته باشم کلامم است که ساده‌ترین و اولین روش است، آیا بلد هستم خوب حرف بزنم؟ آیا بلد هستم خوب درخواست کنم؟ آیا می‌دانم که این قضیه یک مهارت است یا فکر می‌کردم که خب نه ما اینجا بزرگ شدیم و اینطوری به ما یاد دادند، هیچ‌وقت دنبالش نرفتم.

چرا فن بیان مهم است؟

فن بیان چیست و چرا فن بیان مهم است؟ باتوجه به توضیحاتی که به شما دادم شاید الان متوجه شده باشید که ما برای اینکه بتوانیم جلو برویم نیازمند آدم‌های مختلفی هستیم. و وقتی آن‌ها را می‌بینیم باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و برای اینکه بخواهیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم ساده‌ترین راه فن بیان است، ساده‌ترین راه صحبت کردن است. چرا یادم می‌رود که صحبت کردن هم آیینی دارد. هرچیزی که به ذهنم آمد نباید بگویم. هرچیزی که روی زبانم چرخید نباید بگویم.

فن بیان چیست؟ اموزش فن بیان

تاثیرگذاران تاریخ فن بیان حرفه‌ای دارند

تاثیرگذاران تاریخ همه‌شان بیان‌های خوبی داشتند رفقا.از هیتلر بگیر تا حتی حافظ و مولانا. دیوان حافظ دارد با من حرف می‌زند. فن بیان را قورت داده. استاد است. مولانا وقتی حرف می‌زند، جایی می‌گوید: «حرف و گفت و صوت را برهم زنم تا که بی این هر سه با تو دم زنم.» به‌شدت روی کاری که دارد انجام می‌دهد مسلط است.

فن بیان چیست اموزش فن بیان

آیا من هم میتوانم فن بیان قوی داشته باشم؟

چرا ما نتوانیم؟ چرا من کارمند بلد نباشم؟ چرا من همسر بلد نباشم؟ چرا من شاگرد بلد نباشم؟ چرا من استاد بلد نباشم؟ مگر من می‌توانم بدون اینکه با دیگران در ارتباط باشم به هدفم برسم؟ چرا یادم می‌رود اصلی‌ترین و ساده‌ترین نقطه اینجا است؟ چرا درست نچرخانمش؟ پس این دلیل این است که فن بیان را یاد بگیرم و برایم مهم است.

چطور من هم فن بیان قوی داشته باشم؟

فن بیان چیست ؟‌ چطور من فن بیان قوی‌ای داشته باشم؟ من نمی‌دانستم انقدر مهم است. اِ راست می‌گویی تا الان من فکر می‌کردم آن چیزی که در مدرسه یاد گرفتیم، آن‌طوری که بابام با بقیه صحبت می‌کند، آن طوری که مادرم به من یاد داده، فکر می‌کردم همه‌اش همین است. راست می‌گویید؟

واقعا می‌شود فن بیان خوبی داشته باشیم؟

بله. فن بیان مثل ساز زدن است. سال‌ها پیش وقتی که من در مدرسه تحصیل می‌کردم به گیتار علاقمند شدم. خیلی برایم پیچیده بود، بابا این‌هایی که گیتار می‌زنند چه کار می‌کنند؟! چند ماه بعد فهمیدم اِ این الگو است! آها این، این گام را دارد اجرا می‌کند، چه جالب! وقتی که کلاس‌های فن بیان و سخنوری می‌رفتم، وقتی که کتاب‌هایشان را می‌خواندم، ویدئوهای مختلف را می‌دیدم، می‌گفتم پسر این چطوری انقدر خوب حرف می‌زند! مگر می‌شود! کجا یاد گرفتی لعنتی! بعدها که این کتاب را خواندم فهمیدم اِ این دارد از این الگو استفاده می‌کند. اِ این دقیقا از این الگو دارد استفاده می‌کند. چون کاملا تمام این مهارت‌ها برپایه‌ی الگوهای خیلی ساده‌ای است که ما نمی‌دانیم. من از شما یک چیز می‌خواهم، بپذیرید که خیلی چیزها را نمی‌دانیم. بدانیم که نمی‌دانیم. بدانیم که یک راهی برای آن است.فن بیان چیست؟ همین مفاهیم ساده که متاسفانه در هیچ مدرسه‌ و دانشگاهی آموزش ندادند.

کاربرد فن بیان کجاست؟

  • در حین سخنرانی
  • هنگام صحبت در جلسات رسمی
  • زمان مشاوره دادن
  • صحبت یک وکیل یا قاضی و…
  • صحبت کردن یک کارمند با مشتری یا با مدیر خود
  • صحبت کردن یک معلم یا استاد دانشگاه
  • صحبت کردن یک گوینده یا مجری

4.8/5 - (5 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۱