وبلاگ

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟راز عزت نفس

چگونه-خود-را-دوست-داشته-باشیم؟-افزایش-عزت-نفس-min

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

سلام عرض میکنم خدمت شما کاربران محترم سایت بهامین دادرس دات کام امیدوارم هرجا که هستید خوب باشید.موضوع این جلسه ما درباره اهمیت دادن به خودمان یا چگونه خود را دوست داشته باشیم؟ عشق به خویشتن یا به صورت عمیق تر عزت نفس.یکی از مهمترین مباحثی است که در زندگی ما تاثیربسیار زیادی دارد.خیلی از  شکست های عشقی و  خیلی از جاهایی که ما فکر میکنیم دیگران دارند مارو اذیت میکنند این ما هستیم که به آنها اجازهی این کار را میدهیم!چون ما خودمان را دوست نداریم!عزت نفس نداریم.حالا چگونه به خودمان احترام بگذاریم؟ چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

اهمیت دادن به خود! دوست داشتن خود.حداقل تو این بحث باید خودمان را از نظر ظاهری و فیزیکی قبول کنیم و دوست داشته باشیم.چشمانتات را ببندید و تصویر بهترین دوستتون رو مجسم کنید.حالا خودتان را در کنار او ببینید.کدام تصویر کیفیت بیشتری دارد؟متاسفانه ما اصلا به خودمان توجه نمیکنیم؟چند بار شده جلوی آیینه بریم و از خودمون تعریف کنیم؟چندبار شده خودمون خودمون رو ببوسیم؟یکی از کارهایی که حتما باید انجام بدیم دوست داشتن خودمونه.بینید مثل همیشه دوربین رو میاریم بالا و از بالا به نگاه میکنیم.خدا مارو خلق کرده!به عمق این جمله باید پی ببریم.تابلو شام آخر چرا گرونه؟چرا تو موزه نگهش میدارن؟چون یه شخصیت بزرگی مثل داوینچی اونو خلق کرده.مارو خدا خلق کرده باید قدر خودمونو بدونیم.

چگونه خود را دوست داشته باشیم
چگونه خود را دوست داشته باشیم

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

قانون فواره:تاحالا به فواره نگاه کردید؟سازو کار فواره اینجوریه که اب داخله خودشو پمپ میکنه و به هوا میفرسته.یعنی وقتی خودش از خودش پر شد کارش شروع میشه.ما ادم ها هم باید اینجوری باشیم.وقتی عاشق خودمون شدیم!وقتی به خودمون احترام گذاشتیم وقتی از دیدن خودمون جلوی آینه کیف کردیم.تازه میتونیم بقیه رو واقعا دوست داشته باشیم.چرا؟چون اونها رو هم بزرگترین نقاش آفرینش خلق کرده.

همین الان دست به کار شوید یک قلم و کاغذ بردارید و خودتون از خودتون تعریف کنید.از چشمهاتون از بینی از صورتتون از شکم بزرگتون از هرچیزیکه الان دارید!از قد کوتاه!از هرچیزی که الان دارید.از هرچیزی که همین الان هستین.یکی از نیازهای انسان دوست داشتن و دوست داشته شدن است.باور داشته باشید تا آدم ها عاشق خودشون نشن نمیتونن حقیقتا بقیه رو دوست داشته باشند.وقتی یک لیوان پر نشه لبریز نمیشه.

خیلی ها هستن با خودشون مشکل دارند با قدشون با هیکلشون با دماغشون و…تحقیقات هم نشون داده خیلی از اینان با انجام عمل زیبایی هم باز به رضایت صد در صدی نمیرسند.چرا؟چون از خودشون راضی نیستند.چون از خودشون لذت نمیبرند.خودشونو پشت آرایشو هزارتا چیز دیگه قایم میکنن.بحث عزت نفس و اعتماد به نفس بحث خیلی طولانیه که حتما به صورت جدا دربارش حرف میزنیم.

اما عمده ی مشکلات ما با خودمون از نداشتن عزت نفسه.حداقل حداقل حداقل از نظر ظاهری و فیزیکی!دوست عزیز با خودت کیف کن.باور کن دنیا عوض میشه!وقتی شما حس خوبی به خودت داشته باشی کائنات میخواهد اون حسو تقویت کنه!قانون جذب رو به خاطر دارین؟وقتی دقتتون به زیبایی های خودتون زیاد میشه!اینبار زیبایی های دیگران را هم بهتر درک میکنید.مثل قانون شکر.انسان شاکر میگشت دنباله جنبه های مثبت تا شکرش رو به جا بیاره.

همین الان قلم و کاغذ را بیاوید

همین الان شروع کنید به نوشتن یک لیست از چیزهایی که دارید! حتی اگر ۱درصد هم حال شما را خوب می‌کند بنویسیدش! از سلامتی جسمی تا داشتن وسیله‌هایی که شاید بودنش برایتان خیلی عادی شده! مثل همین کامپیوتر یا گوشی که دارید با کمکش این مطلب را میخونید!همین چشمانی که بهتون کمک میکنه به صفحه‌ی نمایش نگاه کنید!بنویسید اصلا نظم و قانونی براش در نظر نگیرید! دوستان و اشنایانتان و همکاران و… بنویسید.اگر تمرکزتان بر روی داشته‌هایتان متمرکز شود کم کم نتیجه‌ را میبینید!کسی که عزت نفس پایینی دارد توجه و تمرکزش بر روی ضعف‌هاست.باید با تلاش زیاد قدرت دیدن نکات مثبت را در خودتان افزایش دهید.

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

این فایل را از دست ندهید…

😎🎧 پادکست صوتی چگونه خود را دوست داشته باشیم؟👇🏼

این مقالات هم به شما کمک می‌کند👇🏼

چگونه اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهیم؟

فایل صوتی افزایش اعتماد به نفس در ۱ ساعت

4.1/5 - (60 امتیاز)
اشتراک گذاری:

13 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام اگه فکر میکنید که با خوندن این مطالب خودتون رو دوست خواهید داشت کاملا در اشتباهید ! چرا ؟؟ چون اگه به توافق درونی نرسید یعنی خودتون واقعا باور نداشته باشید هرگز تغییری ایجاد نمیشه ! مثلا من قبلا فکر میکردم که چون رنگ پوستم برنزه ست پس از بقیه زشت ترم حتی وقتی خودمو جلوی آیینه میدیم هرگز به این فکر نمیکردم که زیبایی تنها با سفیدی پوست نیست و از خودم متنفر میشدم ولی تو این دوران کرونا من یه فیلمی دیدم که خیلی یکی از شخصیتا شو دوست داشتم اخلاقش رفتارش یجورایی عاشقش شدم و خیلی بازیگرش شبیهم بود وقتی که جلوی آیینه خودمو دیدم گفتم خدا نگاه کن من خیلی شبیهشم و فهمیدم این شخصیتی که تواین فیلم دیدم مثل گذاشتن آیینه جلوم بود از اون روز به بعد خیلی به جمله ایی به من گفته میشد ، زهرا میدونی چیه ؟ خیلی خوشگلی 😍 من بهش گفتم حتی با اینکه پوستم برنزه ست ؟ گفت برنزه بودن پوستت خوشگل ترت کرده و روز به روز بیشتر از خودم خوشم میومد و فهمیدم که اصلا دوستداشتن خودم با رفتن تو سایت ها نبود و واقعا باید خودم واقعیت رو میدیدم مرسی که خوندیدن امیدوارم براتون مفید بوده باشه 😉

  • سلام من مشکل عزت نفس رو دارم اصلا درک نمیکنم هرمطلبی رو میخونم خیلی به سرم میزنه که خودمو بکشم راحت بشم ولی بخاطر خانوادم نمیتونم هر کسی که منو میشناسه ازمن بخاطر خیلی از داشته هام تعریف میکنه ولی خودم از حرفاشون خندم میگیره نمیدونم چرا فکر میکنم دارن دلداریم میدن که افسرده نشم یا فکر میکنم منو مسخره میکنن خیلی وقتها تنهای خودم اینقد گریه میکنم از خدا طلب مرگ میکنم میشه کمکم کنید

    • سلام شما الان نباید این فکر هارو بکنید والا به خدا کوچیک ترا بیشتر از بزرگترا میدونن که چجوری خودشون رو دوست داشته باشن
      من ۱۰ سالمه من وقتی احساس تنهایی میکنم و نمیتونم خودم رو دلداری بدم میرم از مادر یا پدرم اجازه میگیرم میرم پیش بهترین دوستی که دارم که خونش نزدیک خونمونه اگه هم نبود میرم از مادر و پدرم پول میگیرم و میرم خوراکی مورد علاقمو میخرم و میخورم شما هم میتونی همین کار رو بکنی اکه بزرگ تر هم هستی که بهتر دیگه احتیاج با اجازه نداری خودت میتونی بری بیرون بگردی واس خودت از چیزایی که داری لذت ببری
      اینو یادتون باشه که چیزایی که ماداریم رو شاید بعضی ها نداشته باشن مثلا اگه توی یه زیر زمین ۵ متری زندگی کنی بدون بعضیا همینم ندارن اینطوری خودتو آروم کن اگه یه وسیله موسیقی مثل گیتار داری برو سمتشو باهاش آهنگ بزن و لذت ببر
      یادتون نره چیزایی که ما داریم رو ممکنه خیییییلیا نداشته باشن پس فقط و فقط به چیزایی که داری فکر کن💗❤
      لیلا اسدی ۱۰ ساله اصالتاًالیگودرزی ولی زاده تهران امیدوارم مطلبی که نوشتم مورد توجهتون قرار بگیره و ازش استفاده کنین 😘😍☺

    • سلام ژیلا جان
      اگر کمک خواستی من می تونم بهت کمک کنم
      شاید بخوای بایه نفر دردل کنی
      من هستم می تونی بهم اعتماد کنی
      می تونی به من هرچی می خوای بگی ما که همو نمیشناسیم پس می تونیم درباره زندگیمون نه راز هامون با هم صحبت کنیم ممکنه هر کدوم از ما بمیریم(البته دور از جون شما)پس اینجوری شرمنده هم نمیشیم
      فقط خواستم بگم اگه یکیو خواستی که باهاش دردل کنی بدون می تونی به من بگی دق و دلیتو سر من خالی کنی ولی به خودکشی فکر نکن باشه؟منم فکر می کنم ولی خوب لااقل تو اینکارو نکن فکر کن تو می تونی جون یه نفرو نجات بدی به بقیش فک کن ببین به چی می رسی،اگه بمیری می تونی اینکارو کنی یه نفرو نجات بدی؟
      اگر نجات بدی اونو حالت خوب میشه،چه حسی داری؟
      پس ازت خواهش می کنم فکر نکن به خودکشی خوب؟

  • خیلی خوبه که بدونیم هیچ کسی تو دنیا دقیقا مثل ما نیست. و تک تکمون بی نظیر و کمیاب هستیم. و عالیه که همیشه خوبی ها و زیبایی هارو در نظر داشته باشیم. تا به اعتماد به نفس و عشق به خود و توانمند سازی برسیم.

  • ماهمه انسانیم با روحی که خدا دمیده وجسم به شکلهای مختلف ماباید نسبت به عمل کارهامون ازخود راضی

    باشیم شاید ما یک کار خوبی بکنیم خیلیها خوششون نیاد وبرعکس مهم هدف افرینش

  • سلام. خسته نباشید.
    چند وقتیه که حس میکنم خیلی حساس شدم .
    اونم بیش از حد حساس.اونقدری که رو یکی از دوستام تاثیر گذاشته .
    یه فرد خجالتی ام.هر کاری هم کردم که اعتماد به نفسمو بالا ببرم نتونستم.این اعتماد به نفسی که ندارم باعث شده تویه درسام و رفتارام تاثیر بگذاره.
    و بعد اینکه حس میکنم افسرده شدم و نا امید.
    ساعتها میشینم زل میزنم به در و دیوار و فکر میکنم و بعضی موقعه ها الکی و بدون فکر ، توخودمم.
    از همه چیز و همه کس متنفر میشم و یه لحظه هم نه دوس دارم همه رو دوست داشته باشم.یه کارایی هم میکنم و حرفایی میزنم که خودم بعدش پشیمون میشم.
    به فکر بقیه هم خیلی توجه میکنم.یعنی هرکاری ک میخام بکنم اول میشینم میسنجم که فلانی چی میگه.نظر اون یکی چیه.و…
    جدیدا با هر حرفی ناراحت میشم و زود گریم میگیره.یه قولن اشکم دم مشکمه.
    از وقتی هم که با دوستم قهر کردم اینارو متوجه شدم.
    شاید …
    نمیدونم.
    لطفا کمکم کنین.

  • من خودم رو برای کاری بدکه احتمالش زیاد بود انجام بدم اما انجام ندادم سرزنش می کنم و با خودم فکر می کنم اگر یک نیرو جلوی مرا برای انجام این کار نگرفته بود الان من چه وضعیتی داشتم؟

  • سلام.بهم میگن تو ادم بی احساسی هست.به هیچکس اهمیت نمیدی.طرف پولدار بشه یا بدبخت بشه برام اصلا مهم نیست یا طرف بمیره.نمیدونم چرا برام مهم نیست.یجورای برام شده مشکل.مشکلی که الان داره تو خانوادم مشکل درست میکنه.میخوان کمکم کنن ولی نمیتونن.یانمیدونن.دوست دارم با همه خوب باشم ولی بهشون میرسم با رفتارم ازم دور میشن.یا خودمو ازشون دور میکنم.تو جم فامیلی دوست دارم باشم وقتی میرم از بودنم تو جم فامیلی یا خانوادگی سختم میشه دوست دارم سریع فرار کنم.برای چند روز حالم گرفته میشه با اینکه تو فامیل یا خانواده کسی بهم کار نداره.احساس میکنم که یه فرد اضافی هستم.احساس میکنم اگر مطلبی بگم همه بهم میخندن یا مسخره میکنن.تو جم که میرم همیشه ساکت هستم.جز چندتا کلمه بیشتر نمیگم.بعضی وقتا از همه بدم میاد.از خودم که کلا بدم میاد.این احساس بار اضافی بودن داره عذابم میده.شدم یه ادم اعصبی کسی باهام صحبت میکنه سریع براش جبهه میگیرم.

  • سلام وقتتون بخیر سایتتون عالیه….من یک سوالی داشتم در رابطه با دوست داشتن خود…من اصلا درک نمیکنم دوست داشتن خود یعنی چی!!!و مطمئنم هستم دلیل مشکلاتی که دارم اینه که خودمو به اندازه کافی دوست ندارم…و خیلی وقته که خیلی دارم تلاش میکنم در این راستا ولی متاسفانه موفق نشدم…یه حسی هم بهم میگه از طریق پاسخگویی این سایت به سوالم من گره ی کارمو پیدا میکنم… لطفا راهنماییم کنید
    پیشاپیش از اینکه راهنماییم کردین یه دنیا ممنون

    • سلام.حتما یک دوره خاص در این مورد در سایت قرار خواهم داد.اما تا اون روز کتاب هایی در مورد عزت نفس را مطالعه کنید.

    • سلام
      دوست داشتن خود یعنی اینکه خودت و در همه حال با عیب ها و نقص هات دوست داشته باشی و خودت رو منحصر به فرد احساس کنی. دیدی مامان ها چقدر الکی عاشق بچه هاشون هستن حتی با کلی نواقص که ازشون میبینن. بعد از اینکه عاشق خودت شدی حالا شروع کن با خودت حرف زدن و رفع نواقص هایی که تو اخلاقت داری.

دیدگاهتان را بنویسید