چطور باکلاس صحبت کنیم؟ | فن بیان افراد جذاب و باکلاس

چطور باکلاس صحبت کنیم؟ | فن بیان افراد جذاب و باکلاس

چطور باکلاس صحبت کنیم؟ افراد جذاب چه ویژگی دارند که باعث می‌شود صحبت هایشان شنیدنی‌تر باشد؟ در این مقاله بهترین راهکار ها برای باکلاس صحبت کردن را معرفی می‌کنیم پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چطور باکلاس صحبت کنیم؟

باکلاس صحبت کردن یک مهارت مهم است که در هر جنبه از زندگی تأثیرگذار است. این مهارت به شما کمک می‌کند تا با دیگران به طور مؤثر‌تری ارتباط برقرار کنید و در جوامع مختلف از آن بهره ببرید. در ادامه بهترین راهکار ها برای پاسخ به سوال “چطور باکلاس صحبت کنیم؟” معرفی خواهیم کرد:

 

 

۱. افزایش دایره لغات و جملات

یکی از عوامل اصلی در فن بیان، داشتن دایره لغات گسترده است. افراد خوش صحبت و باکلاس به خوبی جملات و لغات مختلف را بلدند و در صحبت هایشان از آن استفاده می‌کنند. این شامل استفاده از اصطلاحات، شعر، داستان و غیره می‌شود. برای افزایش دایره لغات، می‌توانید مقاله “افزایش دایره لغات فارسی” را مطالعه کنید. در ادامه می خواهیم چند تکنیک برای افزایش دایره لغات و جملات را معرفی کنیم:

 

استفاده از دفترچه برای افزایش دایره لغات

یک دفترچه تهیه کنید(می توانید از نوت گوشی هم استفاده کنید) سعی کنید با دقت به گفتگو های اطرافتان گوش کنید. هر زمان که یک کلمه یا یک جلمه جالب، به‌گوشتان خورد آن کلمه یا جمله را داخل دفتر یاداشت کنید و هر چند روز یکبار آن را مرور کنید. با اینکار دایره لغات شما افزایش پیدا میکند و می توانید در صحبت هایتان از جملات زیبا‌تری استفاده کنید.

 

یادگیری مترادف کلمات

روش دیگر برای افزایش دایره لغات، یادگیری مترادف کلمات است. اینکار باعث می شود که به سرعت دایره لغات شما افزایش پیدا کند. برای پیدا کردن مترادف کلمات می تواند از اینترنت کمک بگیرید به عنوان مثال سرچ کنید “مترادف کلمه ممنونم” و یکی از نتایج جست و جو را انتخاب کنید.

 

بازی برای افزایش دایره لغات

شما می‌توانید با بازی کردن، دایره لغات خودتان را افزایش دهید. یکسری از بازی های گوشی مثل بازی های کلماتی، علاوه بر سرگرمی باعث افزایش دایره لغات شما و در نتیجه جذاب‌تر صحبت کردن می شود. ما در مقاله “بازی‌ های گوشی برای افزایش دایره لغات” بهترین بازی های موبایل اشاره کرده‌ایم.

 

یادگیری جملات لفظ قلم

یکسری از جملات را ما می توانیم به صورت رسمی‌تر و مثبت تر بیان کنیم، که به اصطلاح به این دسته از جملات، جملات لفظ قلم گفته می شود. با این کار بیان جذاب‌تری داریم به عنوان مثال به جای گفتن جلمه “خسته نباشید” می‌توانید از جلمه “شاد و پر انرژی باشید” استفاده کنید. در ادامه لیستی از جملات لفظ قلم را برایتان آماده کرده‌ایم.

 

شکست خوردم : تجربه کردم 

خداحافظ، بای، خدافظ :خدانگهدار

ﻗﺎﺑﻞ ﻧﺪﺍﺭﻩ : ﻫﺪﯾﻪ ﺍﻯ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ.

من البته کوچکتر از اونی هستم که نظر بدم اما  :  تسلط شما بسیار زیاده روی کار

ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﯽ!  : ﺷﺎﺩ ﻭ ﭘﺮ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺑﺎﺷﯽ

ﻣﺘﻨﻔﺮﻡ ! ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻡ :‌ با سلیقه من جور نیست

بد نیستم : عالیم خدارو شکر

سراغتو می گرفتم و تو فکرم بودی   :  جویای احوالتون بودم

 ﺩﺷﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ : ﺁﺳﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ

به نظرم اصلاً خوب نیست : به نظرم جای کار بیشتری داره

چند لحظه گوشی : چند لحظه گوشی نگه دارید لطفاً

چه کمکی میتونم بکنم؟ :  چه خدمتی از من ساخته است؟

یک مشکلی هست : یک مسأله ای هست

ﺯﺷﺘﻪ :‌ ﻗﺸﻨﮓ ﻧﯿﺴﺖ

 

۲. افراد باکلاس همیشه با ادب و احترام صحبت می‌کنند

صحبت کردن با ادب و احترام یکی از مهمترین خصوصیات افراد باکلاس است. هنگام صحبت کردن، مهم است که احترام خودمان و طرف مقابل را نگه داریم. باید سعی کنید از توهین، تمسخر، جملات زشت و رکیک دوری کنید. با رعایت ادب و احترام، دیگران از هم صحبتی شما لذت میبرند، درنتیجه شما شخصیتی دوست داشتنی خواهید شد.

 

 

 

۳.افراد جذاب و باکلاس شنونده‌های خوبی هستند

علاوه بر اینکه باید یادبگیریم به خوبی صحبت کنیم و مهارت های فن بیان خود را بهبود ببخشید باید بدانیم آدم ها علاقه دارند شنیده شوند. باید بدانیم که در هنگام گفتگو با افراد گاهی صرفا باید شونده باشیم. آدم ها دوست دارند شنیده شوند و وقتی ما اینکار را انجام میدهیم به عنوان فردی جذاب و دلنشین در ذهن آن ها نقش می‌بندیم. بنابر این در مکالماتتان سعی کنید شنوده های خوبی باشید.

 

 

۴. باکلاس ها پرحرفی نمی کنند

پرحرفی کردن باعث خسته شدن مخاطب می شود، درنتیجه علاقه‌ای به گفتگو با ما ندارد. بنابر این باید در ابتدا از خودمان این سوال را بپرسیم که “آیا ما فرد حرفی هستیم؟” سپس سعی کنیم در گفتگو هایمان به طور متعادل‌تری صحبت کنیم.

 

۵. افراد باکلاس از صحبت های بیهوده دوری می‌کنند

افراد باکلاس و حرفه‌ای از صحبت های بیهوده دوری می‌کنند. آنها می دانند که این صحبت ها صرفا باعث ایجاد جو منفی می‌شود و دیگران دوست ندارند با فردی که مدام صحبت های منفی می‌کند تعامل کنند. صحبت های بیهود می تواند غیبت کردن، مدام احساس ناامیدی دادن، دروغ گفتن و موارد اينچنينی باشد. پس سعی کنید در تعاملات‌تان از این نوع صحبت‌ها احتناب کنید.

 

 

۶. صحبت کردن بیش از حد درباره خود

همان طور که بالاتر گفتیم افراد دوست دارند شنیده شوند. وقتی شما بیش از حد درباره خودتان صحبت می کنید انگار که این حق را از آنها گرفته‌اید. برای همین باید بدانید که افراد خوش صحبت مدام در مورد خودشان صحبت نمی‌کنند اینکار ممکن است این حس را به مخاطب بدهد که شما فردی خودشیفته هستید، بنابراین بهتر است به جای صحبت کردن بیش از حد درباره خود، به مخاطبتان بپردازید.

 

۷. الگو گرفتن از افراد باکلاس

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری صحبت کردن باکلاس، مشاهده و الگو گرفتن از افراد حرفه‌ای است. افراد باکلاس معمولاً توانایی‌ها و خصوصیات خاصی دارند که آنها را از دیگران متمایز می‌کند. با تمرکز بر این خصوصیات و تلاش برای بهبود مهارت‌های خود، می‌توانید مانند این افراد صحبت کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله به سوال “چطور باکلاس صحبت کنیم؟” پاسخ دادیم اگر علاقه دارید علاوه بر باکلاس صحبت کردن فن‌بیان خود را هم بهبود ببخشید پیشنهاد می‌شود مقاله”آموزش فن بیان” را مطالعه کنید در این مقاله بهترین تمرین ها برای یک فن بیان عالی معرفی شده است.

4.4/5 - (36 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید