چگونه خود را دوست داشته باشیم؟راز عزت نفس

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟راز عزت نفس

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

 

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

 

 

سلام عرض میکنم خدمت شما کاربران محترم سایت بهامین دادرس دات کام امیدوارم هرجا که هستید خوب باشید.موضوع این جلسه ما درباره اهمیت دادن به خودمان یا چگونه خود را دوست داشته باشیم؟ عشق به خویشتن یا به صورت عمیق تر عزت نفس.یکی از مهمترین مباحثی است که در زندگی ما تاثیربسیار زیادی دارد.خیلی از  شکست های عشقی و  خیلی از جاهایی که ما فکر میکنیم دیگران دارند مارو اذیت میکنند این ما هستیم که به آنها اجازهی این کار را میدهیم!چون ما خودمان را دوست نداریم!عزت نفس نداریم.حالا چگونه به خودمان احترام بگذاریم؟ چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

اهمیت دادن به خود! دوست داشتن خود.حداقل تو این بحث باید خودمان را از نظر ظاهری و فیزیکی قبول کنیم و دوست داشته باشیم.چشمانتات را ببندید و تصویر بهترین دوستتون رو مجسم کنید.حالا خودتان را در کنار او ببینید.کدام تصویر کیفیت بیشتری دارد؟متاسفانه ما اصلا به خودمان توجه نمیکنیم؟چند بار شده جلوی آیینه بریم و از خودمون تعریف کنیم؟چندبار شده خودمون خودمون رو ببوسیم؟یکی از کارهایی که حتما باید انجام بدیم دوست داشتن خودمونه.بینید مثل همیشه دوربین رو میاریم بالا و از بالا به نگاه میکنیم.خدا مارو خلق کرده!به عمق این جمله باید پی ببریم.تابلو شام آخر چرا گرونه؟چرا تو موزه نگهش میدارن؟چون یه شخصیت بزرگی مثل داوینچی اونو خلق کرده.مارو خدا خلق کرده باید قدر خودمونو بدونیم.

 

چگونه خود را دوست داشته باشیم

چگونه خود را دوست داشته باشیم

 

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

 

قانون فواره:تاحالا به فواره نگاه کردید؟سازو کار فواره اینجوریه که اب داخله خودشو پمپ میکنه و به هوا میفرسته.یعنی وقتی خودش از خودش پر شد کارش شروع میشه.ما ادم ها هم باید اینجوری باشیم.وقتی عاشق خودمون شدیم!وقتی به خودمون احترام گذاشتیم وقتی از دیدن خودمون جلوی آینه کیف کردیم.تازه میتونیم بقیه رو واقعا دوست داشته باشیم.چرا؟چون اونها رو هم بزرگترین نقاش آفرینش خلق کرده.

همین الان دست به کار شوید یک قلم و کاغذ بردارید و خودتون از خودتون تعریف کنید.از چشمهاتون از بینی از صورتتون از شکم بزرگتون از هرچیزیکه الان دارید!از قد کوتاه!از هرچیزی که الان دارید.از هرچیزی که همین الان هستین.یکی از نیازهای انسان دوست داشتن و دوست داشته شدن است.باور داشته باشید تا آدم ها عاشق خودشون نشن نمیتونن حقیقتا بقیه رو دوست داشته باشند.وقتی یک لیوان پر نشه لبریز نمیشه.

خیلی ها هستن با خودشون مشکل دارند با قدشون با هیکلشون با دماغشون و…تحقیقات هم نشون داده خیلی از اینان با انجام عمل زیبایی هم باز به رضایت صد در صدی نمیرسند.چرا؟چون از خودشون راضی نیستند.چون از خودشون لذت نمیبرند.خودشونو پشت آرایشو هزارتا چیز دیگه قایم میکنن.بحث عزت نفس و اعتماد به نفس بحث خیلی طولانیه که حتما به صورت جدا دربارش حرف میزنیم.

اما عمده ی مشکلات ما با خودمون از نداشتن عزت نفسه.حداقل حداقل حداقل از نظر ظاهری و فیزیکی!دوست عزیز با خودت کیف کن.باور کن دنیا عوض میشه!وقتی شما حس خوبی به خودت داشته باشی کائنات میخواهد اون حسو تقویت کنه!قانون جذب رو به خاطر دارین؟وقتی دقتتون به زیبایی های خودتون زیاد میشه!اینبار زیبایی های دیگران را هم بهتر درک میکنید.مثل قانون شکر.انسان شاکر میگشت دنباله جنبه های مثبت تا شکرش رو به جا بیاره.

 

 

همین الان قلم و کاغذ را بیاوید

همین الان شروع کنید به نوشتن یک لیست از چیزهایی که دارید! حتی اگر ۱درصد هم حال شما را خوب می‌کند بنویسیدش! از سلامتی جسمی تا داشتن وسیله‌هایی که شاید بودنش برایتان خیلی عادی شده! مثل همین کامپیوتر یا گوشی که دارید با کمکش این مطلب را میخونید!همین چشمانی که بهتون کمک میکنه به صفحه‌ی نمایش نگاه کنید!بنویسید اصلا نظم و قانونی براش در نظر نگیرید! دوستان و اشنایانتان و همکاران و… بنویسید.اگر تمرکزتان بر روی داشته‌هایتان متمرکز شود کم کم نتیجه‌ را میبینید!کسی که عزت نفس پایینی دارد توجه و تمرکزش بر روی ضعف‌هاست.باید با تلاش زیاد قدرت دیدن نکات مثبت را در خودتان افزایش دهید.

 

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

این فایل را از دست ندهید…

😎🎧 پادکست صوتی چگونه خود را دوست داشته باشیم؟👇🏼

 

 

این مقالات هم به شما کمک می‌کند👇🏼

چگونه اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهیم؟

فایل صوتی افزایش اعتماد به نفس در ۱ ساعت

4.1/5 - (72 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۱۵
ارسال دیدگاه جدید