چگونه‌ گوش‌های قوی داشته باشیم؟ | تقویت گوش‌ها در فن بیان

چگونه‌ گوش‌های قوی داشته باشیم؟ | تقویت گوش‌ها در فن بیان

چگونه‌ گوش‌های قوی داشته باشیم؟در این مقاله کوتاه به اهمیت گوش‌ها در فن بیان پی ‌میبرید و همچنین یاد می‌گیرید چگونه‌ گوش‌های خودتان را تقویت کنید؟

با روزی ۱ دقیقه سکوت، گوش‌تان را کوک کنید

در پست (راز گوش دادن در فن بیان) به شما گفتم که خوب گوش دادن چقدر مهم است. برای اینکه خوب گوش کنیم باید مثل سازهایی که نیاز دارند کوک بشوند گوش‌مان را کوک کنیم. بهترین راه کوک کردن گوش‌مان این است که سکوت کنیم. به سکوت گوش بدهیم. برای خیلی‌ها کار سخت و پیچیده‌ای است که گوش کنند. ما خیلی حواس‌مان به بیان‌مان است. خیلی دوست داریم خوب حرف بزنیم، زیاد حرف بزنیم. خیلی دوست داریم زیاد ببینیم، خوب ببینیم. اما واقعا دوست داریم که خوب گوش کنیم؟چگونه‌ گوش‌های قوی داشته باشیم؟ این تمرینات کمکمتون می‌کنه.

جدا کردن صداها

یکی از تمریناتی که باعث می‌شود شما گوش حرفه‌ای‌تر و قوی‌تری داشته باشید این است که بتوانید صداها را جدا جدا بشنوید. یعنی همین لحظه‌ای که دارید این ویدئو را می‌بینید، چه صداهای دیگری را هم می‌شنوید؟ همین الان که دارید صدای من را می‌شنوید، چه صداهای دیگری هم در آن محیطی که شما دارید این ویدئو را می‌بینید هست؟ آن‌ها را جدا کنید و خوب بشنوید.

یک کنسرت ببینید!!!

برای پاسخ به سوال چگونه‌ گوش‌های قوی داشته باشیم؟ من یک کنسرتی را برای شما آماده کردم و به شما پیشنهاد می‌کنم که اگر دوست دارید سازهای مختلفی که در این کنسرت نواخته می‌شود را بشنوید. تفاوت‌شان را آگاهانه متوجه بشوید. این کار باعث می‌شود که گوش‌تان خیلی حرفه‌ای‌تر بشود که در آینده بیان جذاب‌تری هم داشته باشید.

تمرین: لطفا صدای خودتان را ضبط کنید

کم کم می‌خواهیم به بحث بیان ورود کنیم. امیدوارم که تمرین‌های گوش را به دقت انجام داده باشید و به هیچ عنوان رهایش نکنید. قبل از اینکه من بخواهم به شما آموزش فن بیان را بگویم، تقریبا چندسالی هست که پادکست‌ها و ویدئوهای مختلفی را ضبط می‌کنم و در سایتم و جاهای دیگر منتشر می‌کنم. باور کنید این بحث خیلی روی بیان من اثر گذاشته. اگر این تمرین را انجام بدهید به شما قول می‌دهم که خیلی زودتر به بیان شیرین‌تر و تأثیرگذارتر وارد می‌شوید و خوب خوب یادش می‌گیرید.

این مطالب هم کمکتان می‌کند

اموزش فن بیان | ۷ راز اموزش فن بیان که باید بدانید

آموزش لحن در فن بیان

فن بیان چیست و چرا از نان شب واجب‌تر است؟

افزایش دایره لغات فارسی | چگونه دایره لغات خود را افزایش دهیم؟

تغییر و از بین بردن لهجه | ۱۵ راز کنترل و مدیریت لهجه

Art of listening

4.2/5 - (13 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید